بازدید 7180

معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز به مشکل خورد

این روزها شاهد بروز اشکالاتی در معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها افزوده به نحوی که کسی حاضر نیست برگه معاینه فنی این خودروها را تمدید کند.
کد خبر: ۷۳۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 25 September 2017
این روزها شاهد بروز اشکالاتی در معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها افزوده به نحوی که کسی حاضر نیست برگه معاینه فنی این خودروها را تمدید کند.

به گزارش تسنیم، دوگانه سوز کردن خودروها در سال 80 به عنوان طرحی در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت تایید و در اواخر سال 81 با تولید تعداد محدودی خودروی دوگانه‌سوز به مرحله اجرا درآمد. یک سال بعد نیز با تحویل سمندهای دوگانه‌سوز به متقاضیان، عملاً تردد این نوع خودروها در جاده‌های کشور آغاز شد.

از همان روزهای نخست اجرای این طرح قرار شد با تولید این خودروها میزان آلایندگی و مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا کند اما کامل نسوختن گاز  این خودروها که منجر به انتشار اکسیدهای نیتروژن می‌شد میزان آلایندگی آنها را خیلی کاهش نداد.

البته با توجه به سهمیه‌بندی بنزین مردم راه دیگری جز استفاده از دوگانه سوزها نداشتند وگرنه با توجه به مشکلات پیش رو از جمله کمبود کیت و مخزن و جایگاه‌های CNG و همچنین عدم اطمینان نسبت به ایمنی  سامانه سوخت‌رسانی این خودروها علاقه چندانی به استفاده از دوگانه سوزها را میان مردم  نداشت.

به هر حال بعد از گذشت چندین سال از تولید این خودروها این روزها شاهد بروز اشکالات معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها اضافه کرده است.

امروز اگر فردی که صاحب یک خودروی دو گانه سوز است برای تمدید معاینه فنی خود به مراکز مربوطه مراجعه کند با این پاسخ مسئولان روبه رو می‌شوند که حتماً باید تست سی ان جی انجام و سپس به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند. از طرف دیگر مراکز تست سی ان جی هم پاسخ قانع کننده‌ای به این موضوع نداده و اعلام می‌کنند فعلاً تست انجام نمی‌دهند. برخی از مراکز دیگر تست سی ان جی هم خود را موظف به انجام تست خودروهای دو گانه سوز نمی‌دانند.

سرگردانی مردم در عدم معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در حالی صورت می گیرد که امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرده "معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG‌ اجباری بوده و باید رانندگان در کنار معاینه فنی اولیه خود یک معاینه فنی دیگر که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می‌شود را دارا باشند. خودروهای گاز سوز یا دوگانه سوز که فاقد معاینه فنی هستند 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.

ترس مردم از جریمه های روزانه به دلیل عدم معاینه فنی باعث شده تا ناچاراً ماشین های خود را در پارکینگ ها نگه داشته و منتظر تعیین تکلیف این موضوع باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر