بازدید 3161

آخرین وضعیت آمادگی ایران برای سفرهای اربعین

وزارت راه و شهرسازی جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در سفرهای اربعین امسال را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 24 September 2017
وزارت راه و شهرسازی جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در سفرهای اربعین امسال را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام این وزارتخانه برای استفاده از مرز خسروی به عنوان یکی از پرترددترین مرزهای زمینی ایران و عراق مسیر دسترسی قصر شیرین به این مرز به طور کامل آسفالت شده و تعداد گیت‌های عبوری مرز خسروی نیز افزایش پیدا کرده است.

در مرز مهران نیز راه‌های دسترسی محور ایلام - مهران تعریض و چهار خطه شده و جاده دوم به نام جاده ملک شاهی در زمان برگشت به عنوان یکی از مسیرهای عبوری خودروها و اتوبوس‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

در استان خوزستان نیز علاوه بر بهسازی راه‌های موجود راه‌های جدیدی برای دسترسی به مرز چزابه ساخته شده که زیرساخت‌های حمل و نقل برای این استان را فراهم می‌کند.

وزارت راه پیش‌بینی کرده با آغاز فعالیت مرز خسروی بخشی از ترددهای مرز مهران کاهش یافته و به سمت پایانه مرزی جدید حرکت کنند.

تعریض، تامین روشنایی، تعریف‌ مسیرهای جایگزین، احداث کمربندی و ارتقای ایمنی راه‌ها بخشی دیگر از اقداماتی است که در اربعین امسال اجرایی شده است. در راستای بهبود مدیریت حرکت خودروهای عمومی نیز اتوبوس‌ها و رانندگان آنها در قالب شرکت‌های مادر سازماندهی خواهد شد و با واگذاری برخی از وظایف نظارتی و ارزیابی عملکرد به این شرکت‌ها تلاش و اصلاح عملکرد و رفع کاستی‌های موجود خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در کنار پیگیری‌های صورت گرفته برای سفرهای جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای نیز برای سفرهای هوایی در نظر گرفته است که مانند سال‌های پیش نرخ نهایی مصوب بلیت اربعین در دستور کار قرار خواهد گرفت. بر این اساس پروازها از ۱۳ تا ۲۲ آبان ماه برای پروازهای تهران- نجف- تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پرواز تهران- بغداد- تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مشهد- نجف- مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مشهد- بغداد- مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

برای پروازهای یک طرفه نیز میان تهران- نجف نرخ ۶۰۰ هزار تومانی و مشهد- نجف نرخ ۷۵۰ هزار تومانی در نظر گرفته می‌شود.

سایر شهرهای ایران نیز در صورت برقراری پرواز مستقیم به بغداد یا نجف با نرخ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مسافران بلیت فروشی خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار