بازدید 8094
۷
طلسم18ساله دربازی های داخل سالن آسیا درترکمنستان پاره شد

سهراب ایرانی رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

سهراب ایرانی در سومین حرکت دوضرب نیز وزنه 228 کیلویی را بالای سر برد تا با مجموع 413 کیلوگرم پس از 18 سال رکورد جهان را به میزان یک کیلوگرم را ارتقا دهد و به این مسابقات هم اعتبار بالایی ببخشد
کد خبر: ۷۳۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ 23 September 2017
سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان در بازی‌های داخل سالن آسیا رکورد جهان را شکست و مدال طلا را بر گردن آویخت.

به گزارش تابناک ورزشی ، در ششمین روز از رقابتهای وزنه برداری پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا در سالن المپیک شهر عشق آباد ترکمنستان رقابت دسته 94 کیلوگرم گروه A آغاز شد. در این وزن سهراب مرادی ملی پوش کشورمان با 9 وزنه بردار به نام های سوبیروف از ازبکستان، کیم از کره جنوبی، گلشکو از قزاقستان، هائولیو از چین، الباخ از قطر، رمضانف از ترکمنستان، عثمان از پاکستان، استیون کاری از پاپوآ گینه نو، سیااوسی از جزیره ساموا را در این وزن پیش رو داشت.

حرکت یکضرب
مرادی در حرکت یکضرب هر سه وزنه درخواستی خود 176، 181 و 185 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. فرهاد بک سوبیروف وزنه بردار ازبکستانی در حرکت یکضرب فاصله نزدیکی با سهراب داشت و با ثبت وزنه 181 کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد. هائو لیو از چین با 176 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.

حرکت دوضرب
سهراب مرادی در حرکت دوضرب گروه A دسته 94 کیلوگرم با توجه به رکوردهایش و البته وزنه درخواستی اش آخرین وزنه برداری بود که روی تخته آمد تا سه وزنه خود را مهار کند ولی در نخستین مرتبه نتوانست وزنه 220 کیلویی را بالای سر برد، در دومین مرتبه این وزنه را به راحتی بالای سر برد و مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی های داخل سالن بازی های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان را مسجل کرد.

سهراب برای حرکت سوم ، وزنه 228 کیلویی را درخواست کرد تا به رکورد جهان حمله کند و در سومین حرکت دوضرب نیز وزنه 228 کیلویی را بالای سر برد تا با مجموع 413 کیلوگرم پس از 18 سال رکورد جهان را به میزان یک کیلوگرم را ارتقا داد. بدین ترتیب او با ثبت رکورد 185 یک ضرب و 228 کیلوگرم و مجموع 413 رکورد مجموع جهان را یک کیلوگرم شکست.

سهرب مرادی در رقابتهای دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های داخل سالن آسیا توانست با ثبت رکورد 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد.او با ثبت رکورد 185 یک ضرب و 228 کیلوگرم رکورد مجموع جهان را یک کیلوگرم شکست.این رکورد قبلا با 232 کیلوگرم در اختیار وزنه بردار لهستانی بود که در سال 2000 آن را ثبت کرده بود.

رکورد قبلی مجموع جهان نیز  412 کیلوگرم اکاکیوس کاکیاشویلیس از یونان در سال 1999 به ثبت رسانده بود.البته قبلا ایلیا ایلین قزاق این رکورد را شکسته بود اما به دلیل مثبت شدن دوپینگش رکوردها پاک شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
چه فايده كسي به اين قهرمانان نميرسد
درود بر شیر بختیاری
خداقوت باعث افتخاري براي ايران
دیدیم چقدر تلویزیون مستقیم پخش کرد .!!!!!!!!!!!!هرگز داعشی ها ایران نمی تواند نظاره گر وموفقیت ایران وایرانی اشن ...درود بر ای جوان ایرانی با عیرت
افرين پهلوان
آفرین دلاور
دمت گرم و سرت خوش باد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان