بازدید 2818

رویکرد صداوسیما درباره آسیب‌های اجتماعی روشنگری باشد

عضو فراکسیون زنان مجلس نبود راهکار و راه‌حل برای آسیب‌های اجتماعی از سوی صداوسیما را به معنای کم اهمیتی آنها ندانست بلکه ناشی از عدم درک صحیح از وضعیت فعلی جامعه و مخاطرات پیرامون توصیف کرد.
کد خبر: ۷۲۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 13 September 2017
فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از سرپوش گذاشتن رسانه ملی بر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: از آنجا که رسانه ملی باید رسانه‌ای مردمی و ملی باشد نباید تنها دیدگاه‌های گروه و تفکری خاص را بازگو کنند؛ اما متاسفانه این رسانه با رفتار جناحی، هنوز هم تریبون گروهی محدود است لذا توصیه می‌شود مدیران صدا و سیما با تغییر رویکرد به سمت مردمی بودن حرکت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و شفاف‌سازی در کنار سرگرمی از وظایف اصلی رسانه ملی  محسوب می‌شود، ادامه داد: از آنجا که تلویزیون هنوز رسانه نخست اقشار متوسط رو به پایین جامعه است می‌تواند با تولید برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های جذاب آموزش، درخصوص بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون بیماری ایدز، مشکلات پیرامون فضای مجازی، روابط غیراخلاقی، مواد مخدر، آگاهی‌دهی به خانواده‌ها درخصوص مراقبت از فرزندان‌شان، و...روشنگری کرده و تاثیرگذار باشد اما ترجیح رسانه ملی پاک کردن صورت مسئله است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود رسانه ملی از حباب خود ساخته به دور خود خارج شده و به مسائل مهم جامعه ورود کند، افزود: بازی‌های یارانه‌ای بسیاری در کشور وارد شده‌اند که تاکنون تاثیرات منفی غیرقابل جبرانی در پی داشته‌اند لذا رسانه ملی رابطه خود را با وزارتخانه‌های همچون آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل کند.

این نماینده معتقد است تا زمانی که صدا و سیما آسیب‌های اجتماعی را از طریق شبکه‌ها و برنامه و سریال‌های خاص واکاوی نکند نمی‌توان به کاهش این آسیب‌ها در سطح جامعه امید بست.

سعیدی با ابراز تعجب از عدم ورود رسانه ملی به مسئله محیط زیست و آموزشی‌دهی در این زمینه، گفت: دولت و مجلس بودجه این رسانه را افزایش داده به همین دلیل کوتاهی به بهانه مشکل مالی توجیه‌پذیر نیست.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عدم ارائه راهکار و راه‌حل به معنای کم اهمیتی آسیب‌ها نیست بلکه به معنای عدم درک صحیح از وضعیت فعلی و مخاطرات پیرامون است به همین دلیل امید است رسانه ملی به درک رسالت واقعی خود برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار