بازدید 5033
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

پایان هفته سبز برای حافظ با شبندر و شتران

شاخص بازار سهام کشور در آخرین روز کاری، با اتکا به رشد نمادهایی نظیر پالايش نفت بندرعباس، پالايش نفت تهران ، آسان پرداخت و صنايع پتروشيمي خليج فارس در مقابل افت رمپنا و فملی، در ادامه رشد روز قبل، با افزایش 54 واحدی مواجه شد و به رقم 83 هزار و 523 واحد رسید.
کد خبر: ۷۲۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 13 September 2017
پایان هفته سبز برای حافظ با شبندر و شترانشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 22 شهریورماه 96 با افزایش 54 واحدی به رقم 83 هزار و 523 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 17 واحدی به رقم 27 هزار و 46 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 5 واحدی، عدد 17 هزار و 546 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 4 واحد به رقم 13 هزار و 285 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.02 درصدی افزایش 21 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 189 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف روز قبل، با 52 واحد کاهش به رقم 58 هزار و 144 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 611 واحد معادل 0.33 درصد همراه بود و عدد 184 هزار و 118 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را  ساعت 11:50 در سطح 83 هزار و 534 واحد قرار گرفت. 

پایان هفته سبز برای حافظ با شبندر و شتران
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 34 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 32 واحد، نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) با 29 واحد و نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد رمپنا (گروه مپنا) با 52 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 49 واحد و نماد وبملت (بانك ملت) با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در جلوگیری از رشد بیشتر نماگر بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 587 میلیون و 347 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 51 هزار و 220 نوبت معامله و به ارزش 241 میلیارد و 800 میلیون تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پربیننده در آخرین روز کارس هفته، به تریتیب به خساپا، وبملت، خودرو، فملی، فایرا، فولاد و شپنا، تعلق گرفت.

همچنین در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: قند شیرین خراسان، حق تقدم خرید سهام شهد ایران، های‌وب، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان‌آتی، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، پشم‌بافی طوس، مهندسی فیروزا، ورزیران، صنعتی شیمیایی رنگین، مالیبل سایپا، آرتاویل تایر، پشم‌بافی افشار یزد، سیمان لارستان، فنی و مهندسی مشانیر، جوش اکسیژن ایران، شیرین دارو و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: پتروشیمی فارابی، اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران(اجاد11)، کارت اعتباری ایران کیش و حق تقدم خرید سهام آن بودند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل