بازدید 3728

۲۳ میلیون یمنی گرفتار فقر هستند

کد خبر: ۷۲۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 13 September 2017
مرکز پژوهش و اطلاع رسانی اقتصادی یمن روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که 85 درصد (23 میلیون یمنی) از کل جمعیت 27 میلیونی یمن با فقر دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش شاخص های اقتصادی یمن، در نیمه نخست سال 2017، همچنین بالغ بر 17 میلیون نفر از مردم این کشور فقیر از نبود امنیت غذایی، 20 میلیون و 700 هزار نفر نیز نیازمند کمک های فوری بشردوستانه و 9 میلیون و 800 تن دیگر نیز در خطر قحطی و مرگ ناشی از گرسنگی قرار داشتند.
 
براساس شاخص های اقتصادی مرکز پژوهش ها و اطلاع رسانی اقتصادی یمن، وضعیت انسانی و اقتصادی بحرانی این کشور با ادامه جنگ و نبود خدمات اساسی مانند آب، برق، دارو و غذا روز به روز وخیم تر می شود.
 
براساس گزارش این نهاد اقتصادی، متوسط قیمت مواد غذایی در نیمه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 میلادی، 35 درصد افزایش یافته است، همچنین انتشار ابتلای بیماران به امراضی چون وبا نیز به 494 هزار تن رسیده است.
 
براساس این گزارش، حدود 2 میلیون و 200 هزار کودک از سوء تغذیه حاد و 462 هزار تن دیگر نیز از سوء تغذیه وخیم رنج می برند، افزون بر آن که تعداد زنان یمنی دارای سوء تغذیه به یک میلیون و 100 هزار نفر و شمار زنان بارداری که به دلیل سوء تغذیه جانشان در خطر است، به 2 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.
 
در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: نزدیک به 90 درصد از کل جمعیت یمن نیازمند کمک های انسانی هستند، همچنین 15 میلیون و 700 هزار تن از مردم یمن نیز فاقد آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی هستند.
 
براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از زمان حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ششم فروردین ماه 94، بیش از هشت هزار تن از جمله هزاران کودک و زن یمنی کشته شدند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار