بازدید 3281

تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات و دلایل وقوع حوادث رانندگی

کد خبر: ۷۲۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 12 September 2017
در پی دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور در خصوص پیگیری حادثه رانندگی اتوبوس دانش آموزان در داراب استان فارس جلسه ویژه‌ای با حضور وزرای آموزش و پرورش راه و شهرسازی و جمعی از معاونان این دو وزارتخانه و سردار مهری رییس راهور ناجا به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی دادستانی کل کشور، در این جلسه مقرر شد که کارگروه تخصصی و ویژه ای با ضرب الاجل یک ماهه به بررسی مشکلات موانع و راهکارهای کاهش و کنترل حوادث جاده‌ای تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این جلسه که صبح امروز در محل دادستانی کل کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت کاهش و کنترل حوادث رانندگی در سطح کشور خواهان اتخاذ تصمیمات بازدارنده تر در این زمینه شد و گفت: با توجه به کثرت وسایل نقلیه و افزایش سالانه مسافرت ها ضرورت دارد که تمام دستگاه های متولی با تعامل و همفکری در خصوص کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی تلاش کنند و قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز بر حسب وظیفه خود از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در بحث جرایم رانندگی متاسفانه احساس می شود که بازدارندگی مناسب وجود ندارد و بعضا برخی افراد به راحتی مقررات را زیر پا می گذارند و عنوان می‌کنند که جریمه اش را می پردازیم، در حالی که برای چنین افرادی نباید به جریمه کردن اکتفا کنیم و راه های دیگری برای بازدارندگی یا به عبارتی  نقره‌داغ کردن افرادی که با بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب خسارت های جانی و مالی برای خود و دیگران می شوند باید در نظر گرفته شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: ضروری است که به منظور کاهش تلفات و سوانح رانندگی طرح‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدتی اندیشیده شود ودر حوزه حمل و نقل عمومی نیز نظارت های موثرتری صورت گیرد تا شاهد حوادثی نظیر حادثه داراب و حوادث مشابه آن نباشیم.

منتظری همچنین از دستور خود به دادستان های سراسر کشور درباره رسیدگی‌های  فوری به حوادث رانندگی و حوادث مرتبط با مسافران با هدف کاهش اتلاف وقت و سرگردانی آنان در حین مسافرت خبر داد.

در این جلسه رییس پلیس راهور کشور به ارائه گزارشی از روند حوادث و تلفات رانندگی در کشور و بیان جزییاتی از حادثه داراب پرداخت و از آمادگی ناجا به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر جاده ها و همکاری با دیگر نهادها و ارگان های متولی خبر داد.

وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی نیز گزارشی از اقدامات خود در خصوص کاهش تلفات و حوادث جاده ای و ساماندهی سفرها و اردوهای دانش آموزی ارائه و از ورود جدی دادستانی کل کشور به موضوع حوادث رانندگی استقبال کردند.

در پایان مقرر شد کارگروه ویژه در اسرع وقت تشکیل و نسبت به بررسی موانع و مشکلات و ارئه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت تصمیم گیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان