بازدید 3501

کار پلاسکو به ریاست جمهوری رسید

کد خبر: ۷۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 12 September 2017
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان از قرار تنظیم جلسه ای میان اهالی پلاسکو با مسئولان ریاست جمهوری خبر داد.

مجتبی درودیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود گذشت چندین ماه از حادثه پلاسکو هنوز در زمینه دریافت وام برای کسبه مشکلات متعددی وجود داشته و مهم‌ترین موضوع آن است که سود تعیین شده به قدری بالاست که کسبه توان پرداخت آن را ندارند. بر همین اساس طی این مدت پیگیری‌های متعددی انجام شده و به مسئولان مختلفی از جمله رئیس کل بانک مرکزی نامه‌هایی ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین مکاتباتی با دفتر ریاست جمهوری داشتیم که طی این مکاتبات روز گذشته تماسی گرفته شده و از سوی ریاست دفتر بازرسی ریاست جمهوری این گونه اعلام شد که در این هفته یک جلسه حضوری در این زمینه برگزار خواهد شد تا پیگیری خواسته‌های کسبه پلاسکو از سوی ریاست‌جمهوری صورت بگیرد.

درودیان در عین حال عنوان کرد: از سوی دیگر کسبه نگران هستند که پس از ساخته شدن بنای جدید وضعیت مالکیت آنها به چه شکل خواهد بود. بر همین اساس تجمع‌های مختلفی برگزار شده و اهالی پلاسکو نگرانی خود نسبت به عدم عقد قرارداد از سوی بنیاد مستضعفان را به کرات اعلام کرده‌اند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان همچنین اظهار کرد: در مورد وام‌های بانکی نیز تاکنون چهار تا پنج نفر را به بانک معرفی کرده‌ایم که البته روند دریافت این وام نیاز به مهلتی دو هفته‌ای دارد اما اگرچه برخی از همکاران ما به دلیل شرایط بدی که در آن قرار د ارند مجبور شده‌اند از چنین وامی استفاده کنند اما پیش بینی ما آن است که در آینده برای بازپرداخت این مبلغ با مشکلات متعدد مواجه شوند چرا که اقساط این وام ۳۶ ماهه بوده و در هر ماه کسبه موظف به پرداخت رقمی معادل ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هستند که این رقم برای بخش تولیدی هزینه‌ای بسیار بالا محسوب می‌شود.

وی همچنین به رکود حاکم در بازار اشاره کرد و گفت: در بازار نور با توجه به فاصله‌ای که این پاساژ با بازارهای اصلی شهر دارد، رکود بیشتر بوده و بر همین اساس برخی از کسبه ترجیح داده‌اند از این محل جابه‌جا شوند.

درودیان افزود: از سوی دیگر بحث دریافت هزینه‌های مختلفی مانند شارژ ساختمان به گونه ای است که بسیار سنگین بوده و توجیح منطقی ندارد چرا که برای هر متر از مغازه‌ها شارژی معادل 18 هزار تومان تعیین شده است. در حالی که همکاران ما در پلاسکو در گذشته سالانه مبلغی حدود یک میلیون و ۵۰۰ تومان تا دو میلیون تومان را به عنوان هزینه‌های شارژ پرداخت می‌کردند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در پایان یادآور شد: روز گذشته نیز برخی کسبه پلاسکو در محل حسینیه اتحادیه پیراهن‌دوزان گرد هم آمدند تا درباره آنچه تاکنون انجام شده، اطلاع‌رسانی کافی صورت گرفته و کسبه در جریان امور قرار داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر