بازدید 5280
۱

مجهول الهویه‌ها از بیمه سلامت جا ماندند

کد خبر: ۷۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 11 September 2017
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: کودکان مجهول الهویه از طرح جامع بیمه سلامت جا مانده‌اند زیرا این کودکان کد ملی ندارند و نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند و امید است در مکاتبات بهزیستی با دانشگاه علوم پزشکی توافق کتبی صورت گیرد.

مرضیه فرشاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با فرایند اعتیاد زنان مواجه هستیم و متاسفانه این نوع اعتیاد نیز افزاینده است و به همان نسبت که اعتیاد زنان زیاد می‌شود، اعتیاد زنان باردار نیز زیاد شده است و ما شاهد تولد نوزادانی هستیم که ممکن است از مادرهای آسیب دیده و مادران معتاد متولد می‌شوند.

 وی افزود: بهزیستی در پیشنهادی به دانشگاه علوم پزشکی تقاضا دارد که اگر نوزادی به دنیا می‌آید و یا کودکی به دلایلی به بیمارستان مراجعه می‌کند و نگرانی از آسیب‌های اجتماعی برای مادر آن کودک و یا نوزاد وجود دارد، مثلا نگران کودک آزاری، فروش نوزاد و اعتیاد نوزاد هستیم انتظار می‌رود مددکاران دانشگاه علوم پزشکی به 123 خبر دهند و امید است این پیشنهاد مورد قبول واقع شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: البته 123 ممکن است مداخله‌ای نکند اما حداقل این است که برای بهزیستی امکان پذیر می‌شود که خط و ربط آن مادر را پیگیری کند و اگر در چند ماه آینده با فروش نوزاد و یا مشکل دیگری مواجه شدیم بتوانیم ارتباط آن را حدث بزنیم. اگر این تعامل اتفاق بیافتد امید است کم‌تر شاهد آسیب‌هایی به نوزادان باشیم.

فرشاد تصریح کرد: نوزادانی هستند که پس از به دنیا آمدن معتاد هستند و ممکن است مادر تا بهبود نیافته است صلاحیت نگهداری از فرزند خود را نداشته باشد مواردی مانند کودک آزاری اتفاق بیفتد یا با مرگ طفل مواجه شویم و همه این موارد نشان می‌دهد که تعامل میان بهزیستی و بیمارستان‌ها باید اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه برخی کودکان مجهول الهویه بهزیستی در بیمارستان هستند و حتی برخی کودکان را خود بیمارستان‌ها به بهزیستی تحویل می دهند، اظهار کرد: روند کار در گذشته به این صورت بوده است که بهزیستی در تعامل خود با بیمه این کودکان را تحت عنوان فرزندان بهزیستی و به صورت مجهول الهویه بیمه می‌کردند و هزینه درمان این کودکان به صورت بیمه شده محاسبه می‌شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان افزود: با ایجاد طرح جامع بیمه سلامت کودکان مجهول الهویه از این طرح جا مانده‌اند زیرا این کودکان کد ملی ندارند و نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند.

فرشاد گفت: گرفتن کدملی برای این کودکان زمان بر است وخدمات درمانی آن‌ها با نرخ آزاد محاسبه می‌ شود و قسمت عمده آن به صورت بدهی بهزیستی به دانشگاه است که قادر به پرداخت آن نیستیم.

وی افزود: البته قول مساعدی از رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گرفته شده است و ایشان شفاها مسئله را حل کرده‌اند و در حال ترخیص این کودکان هستند و امید است در مکاتبات نیز این توافق صورت گیرد و این بخشودگی برای پرداخت هزینه درمان شامل کودکان مجهول الهویه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیمه سلامت نه بیمه زحمت در اطلاعیه بیمه سلامت در انترنت نوشته شده 70%سمعک ناشنوایان اگر از مراکز خرید مورد اعتماد بیمه خریداری شود به بیمه گذار پرداخت میشود متاسفانه بعدااز خرید وکلی دوندگی وصرف هزینه فقط 40%پرداخت شددر نهایت شیون وفریاد واعتراض مثمر ثمر نگردیدخواهشا به گوش اقای وزیر برسانید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها