بازدید 4569

تاثیر همه پرسی در رابطه کردستان با ملت عراق

مسعود بارزانی در جدیدترین موضع گیری خود در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان گفت که این همه پرسی تاثیری بر رابطه با ملت عراق نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۷۲۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ 11 September 2017
مسعود بارزانی در جدیدترین موضع گیری خود در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان گفت که این همه پرسی تاثیری بر رابطه با ملت عراق نخواهد گذاشت.

به گزارش مهر به نقل از الیوم السابع، مسعود بازرانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیام خود خطاب به افکار عمومی تاکید کرد: اقلیم کردستان تجربه ای مملو از مشکلات با دولت های عراقی طی ۱۰۰ سال گذشته دارد و ما در این مدت شاهد هیچ مشارکت واقعی در حکومت نبودیم.

وی در ادامه افزود: همه پرسی به معنی ضدیت با هیچ یک از اقوام و مذاهب ملت عراق نیست. مردم کردستان برای تحقق صلح و ممانعت از جنگ ها و دوری جستن از مشکلات تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفته اند. این همه پرسی مبنای روابط تاریخی جدیدی میان کردها و ملت عراق خواهد بود و مانع تلاشهای برخی افراد برای ایجاد فتنه و اختلاف افکنی میان آنها میشود.

بارزانی عنوان کرد: هر سخن و اقدامی که مخالف برادری و همزیستی مسالمت آمیز باشد هیچ ارتباطی با ارزشهای عالی مردم ما و سیاستهای کلی اقلیم ندارد. روند همه پرسی بر روح دوستی و برادری میان مردم کردستان و ملت عراق تاثیری نخواهد داشت. من از ساکنان اقلیم می خواهم که به ارزشهای گرانقدر ما و روح برادری و همزیستی مسالمت آمیز در زمان بیان درخواستهایشان پایبند باشند و از برادران عراقی نیز می خواهیم که متوجه این نکته باشند که مردم کردستان به هیچ عنوان باعث از بین رفتن وحدت عراق نیستند بلکه این دولتهای عراقی هستند که این کار را می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل