بازدید 10085

طراح ایرانی جایزه‌اش را به سفارت ایتالیا پَس فرستاد

کد خبر: ۷۲۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 10 September 2017
تورج صابری‌وند ـ طراح ایرانی ـ در اعتراض به رفتار برخی سفارت‌های اروپایی در صدور ویزا، جایزه‌ خود را به رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران پس داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه اعتراض‌ها به نحوه‌ برخورد بعضی از سفارتخانه‌های مقیم ایران در صدور ویزا، «تورج صابری‌وند» که چندی پیش برای دریافت جایزه A Design به ایتالیا دعوت شده بود، پس از عدم موفقیت در گرفتن وقتِ سفارت و با توجه به وجود مشکلاتی در صدور ویزا، از سفر به این کشور منصرف شد و در انتقاد به این جریان، نامه‌ای را خطاب به رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران نوشت.

 
 
 صابری‌وند که لوگو دیزاینر و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و همچنین برنده‌ جایزه نقره‌ای Graphis آمریکا، جایزه برنز A'Design ایتالیا، برنز International Design Award آمریکا و جایزه سرو نقره‌ای ۹۴ ایران است، در متن نامه‌ای که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است؛

«آپریل امسال از سوی A Design Award برای دریافت جایزه‌ای به ایتالیا دعوت شدم، اما زمانی که برای دریافت «وقت سفارت» به کنسولگری ایتالیا در تهران رفتم، فرآیند نامحترمانه‌ای در جریان بود، تا جایی که از سفر به کشور شما منصرف شدم.

A Design Award جایزه‌ را با پست برای من فرستاده و من این جایزه را برای شما می‌فرستم تا نشانه‌ی‌ اعتراض ما در سفارت ایتالیا باشد. »

A Design یکی از بزرگترین رقابت‌های طراحی جهان است که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و به بهترین طراحی‌ها و مفاهیم طراحی جوایزی را اهدا می‌کند.

صابری‌وند پیش‌تر نیز در روزنامه‌ی شرق نوشته بود: «اگرچه در تابلوی سفارت نوشته شده "برای گرفتن وقت به وب سایت مراجعه کنید"، اما مراجعه‌های مکرر به وب‌سایت سفارت راه به جایی نمی‌برد و همه پرس‌وجوها می‌گفت تنها راه عملی، مراجعه به دلال‌هایی است که این روزها رابط میان ایرانیان و سفارت ایتالیا شده‌اند. آن‌ها در برابر پول‌هایی که می‌گیرند، وقت‌های سفارت ایتالیا در تهران را می‌فروشند. اگرچه برچسب‌های دیوار سفارت می‌گوید که این روش‌ها «غیرقانونی» است، اما مدیریت سفارت به گونه‌ای است که منجر به شکل‌گیری چنین پدیده‌های نامحترمانه و غیرقانونی می‌شود. وضعیتی که هم به دور از اصول دیپلماتیک است و هم با اصول انسان دوستانه‌ای که اتحادیه اروپا برای آن تلاش می‌کند، در تناقض است. »

جمشید مرادیان، هنرمند مجسمه‌ساز دیگری که برای فعالیت هنری قصد سفر به اروپا را داشت، نیز چندی پیش نسبت به نحوه برخورد سفارت فرانسه در صدور ویزا و همچنان بازار سیاهی که در حاشیه‌ی آن راه افتاده است، معترض شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۱
این نوعی بی ادبی است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
توهین هایی که به ایرانیها میشه بی ادبی نیست ؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
یه ایرانی با غیرت هم که پیدا میشه، امثال شما این حرفها رو میزنن.
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
خوی من اگه به تو بگم مشنگ بی ادبی هست یا نیست ؟
آفرین
افتخار پس فرستادن این جایزه چندین برابر افتخار دریافت آن است.
دقیقا همین بی ادبی در سفارت آلمان هم مشهود است. دلیل عدم صدور ویزا را هم محرز نشدن برگشت مسافر از کشورهای شنگن عنوان می کنند. این بهانه را برای من با 100 هزار یورو گواهی تمکن مالی هم آوردند. پولی که برای خیلی از اروپایی ها در خواب شب قابل تصور است. اونوقت ما فله یی به هر کس و ناکسی در فرودگاه ویزا میدیم.
خیلی خیلی متشکرم که برای خودتان و ایرانیان ارزش قائل هستید و دربرابر این نوع بد رفتاری ها و دلالها می ایستید. ممنون
نامه خالی فایده نداره ... همین متن رو با هشتگ مخصوص در تویتر پخش کنید ... داخلی عمل کردن صدایی نداره ... جهانی فریاد بزنید
ایرانی واقعی یعنی ایشون
اروپایی ها هم یاد گرفتن چطور ما رو بدوشن
با هر کسی باید مثل خودش رفتار کرد . پاسخ بجایی بوده .
اتفا قا درستش اینه آقای با ادب
از ایشان بعلت نشان دادن عزت نفس خود بعنوان ایرانی تشکر میکنم
آفرین به غیرتت. کاش افراد خودباخته، قدری از تو یاد بگیرند.
كار بسيار پسنديده اي بود.
وزارت امور خارجه باید اقدام جدی در راستای جمع کردن این برخورد مسخره توسط سفارتهای کشورهای اروپایی که با دلالها دستشان در یک کاسه است داشته باشد. از سوی دیگر نیز قوه قضایه و نیروی انتظامی باید با این دلالان و واسطه ها که به شکل کاملا آزاد و تابلو در حال فعالیت هستند بپردازند و مجازات بسیار سختی برای ایشان در نظر بگیرد چون در اینجا موضوع فقط خوردن مال حرام نیست بلکه تشریک مساعی با سفارت کشورهای اروپایی در توهین به ایرانیان است.
با سلام. حداقل ، طرحی که ایشان به خاطر آن برنده شده اند را نمایش دهید .
نقش وزارت امور خارجه در این میان چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
نگاه کردن به اخبار در اینترنت
اونا هم از ما یاد گرفته اند بالاخره محیط و اطرافیان رو ادم تاثیر میگذاره دیگه.
عکس جایزه رو چاپ می کردید ببینیم چی رو پس داده؟ارزش داشته یا نه؟اینهمه بوق تو کرناکردید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر