بازدید 1931

الدیار لبنان: میشل عون اوایل اکتبر به تهران سفر می‌کند

روزنامه لبنانی الدیار گزارش داد که رئیس جمهور این کشور که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند، اوایل ماه اکتبر راهی ایران می شود.
کد خبر: ۷۲۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 10 September 2017
روزنامه لبنانی الدیار گزارش داد که رئیس جمهور این کشور که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند، اوایل ماه اکتبر راهی ایران می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «الدیار» لبنان، گزارش داد که بعد از اخراج تروریست ها از مرزهای شرقی و شمالی لبنان «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور برای جلب حمایت های بین المللی به منظور پایان دادن به بحران آوارگان سوری در لبنان به چند کشور منطقه ای و غربی سفر می کنند.

بر اساس این خبر میشل عون ۱۷ سپتامبر جاری برای شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر خواهد کرد و در ۲۱ سپتامبر در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد و بعد از آن در ۲۵ تا ۲۷ ماه جاری قرار است به فرانسه برود تا ضمن دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره چندین موضوع مهم از جمله پرونده آوارگان سوری گفتگو کند.

الدیار گزارش داد که رئیس جمهور لبنان پس از آن در روزهای آغازین ماه اکتبر (ماه آتی میلادی) در سفری رسمی به ایران سفر خواهد کرد و بعد از آن در ژانویه ۲۰۱۸ هم به ایتالیا سفر می کند و در همه این دیدارها و سفرها موضوعات مهم منطقه به ویژه پرونده آوارگان سوری در لبنان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به این ترتیب قرار است الحریری هم به مسکو سفر کند، بر اساس گزارش الدیار لبنان می خواهد تا اجماعی بین المللی برای انتقال آوارگان سوری به مناطق امن در کشور خودشان ایجاد شود و باری که حضور این آوارگان بر اقتصاد لبنان تحمیل می کند برداشته شود. الدیار گزارش داده که بعد از پیروزی ارتش لبنان بر تروریست های داعش در مرزهای این کشور احتمالا بیروت کمک های تسلیحاتی از روسیه، ایران و فرانسه دریافت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس