بازدید 2874

وحدت شورای امنیت باید به هر قیمتی حفظ شود

دبیرکل سازمان ملل متحد با جدی خواندن بحران کره شمالی، انسجام و وحدت کلمه اعضای شورای امنیت در برخورد با این معضل را خواستار شد.
کد خبر: ۷۲۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 10 September 2017
دبیرکل سازمان ملل متحد با جدی خواندن بحران کره شمالی، انسجام و وحدت کلمه اعضای شورای امنیت در برخورد با این معضل را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» از برنامه هسته ای-موشکی کره شمالی به عنوان بدترین بحران جهان در سال های اخیر نام برد.

وی در این باره گفت: تا کنون وقوع جنگهایی را شاهد بوده ایم که پس از بررسی دقیق قطعنامه ها رخ داده است اما همچنین می دانیم که منازعات دیگری به وجود آمده است که ناشی از بی توجهی بوده است. امیدواریم پیش از آنکه دیر شود خطرات این تهدید را با روش منطقی مد نظر قرار دهیم.

گوترش افزود: باید پیونگ یانگ را به رها کردن برنامه هسته ای-موشکی خود و همچنین احترام به قطعنامه های شورای امنیت سوق دهیم.

وی در عین حال تاکید کرد: مسئله دیگر حفظ انسجام شورای امنیت به هر قیمتی است چرا که این شورا تنها ابزاری است که از توانایی رهبری طرحی دیپلماتیک که قابلیت موفقیت هم داشته باشد، برخوردار است.

گفتنی است آمریکا روز جمعه با ارائه پیش نویسی، اعمال تحریم های نفتی علیه کره شمالی، بلوکه کردن دارایی های «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، ممنوعیت خرید و فروش منسوجات کره شمالی و در نهایت لغو مجوز استفاده از نیروی کار کره شمالی در سایر کشورها را خواستار شد.

این در حالی است که چین و روسیه، از بابت بی ثباتی اقتصادی و اعمال فشار به شهروندان فقیر کره شمالی، ابراز نگرانی کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس