بازدید 2831

جرم‌انگاری تخلفات رانندگی در کاهش تصادفات بی تأثیر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در شرایط کنونی با تورم عناوین مجرمانه در کشور روبه رو هستیم بنابراین نگاه جرم محوری در قوانین درست نیست.
کد خبر: ۷۲۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 10 September 2017
سلمان خدادادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مدیرعامل ستاد دیه کشور مبنی بر اینکه تخلفات رانندگی باید جرم محسوب شود، گفت: در حال حاضر رانندگان برای تخلفات انجام شده مجازات می شوند و هر ساله نیز نرخ جرائم رانندگی افزایش می یابد بنابراین نگاه مجرمانه به این موضوع به هیچ وجه پذیرفتی نیست زیرا در حال حاضر برخی مشکلات و معضلات ناشی از افزایش عناوین مجرمانه است.

طرح موضوع جرم محسوب شدن تخلفات رانندگی مطلوب جامعه نیست

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح موضوع جرم محسوب شدن تخلفات رانندگی به هیچ وجه مطلوب جامعه نیست، تصریح کرد: متاسفانه حجم ورودی پرونده های قضایی بسیار زیاد بوده و روند رسیدگی به آنها بسیار طولانی است به گونه ای که بررسی برخی پرونده ها در محاکم قضایی گاهی اوقات  2 تا 15 سال زمان می برد این در حالی است که سالانه بیش از یک میلیون پرونده وارد محاکم قضایی می شود و باید به تمامی آنها رسیدگی شود.

وی با یادآوری اینکه تعداد محاکم قضایی برخی کشورهایی که جمعیت بیشتری نسبت به  ایران دارند یک پنجم تا یک دهم است، تصریح کرد: صدور احکام در این کشورها حتی یک هفته طول نمی کشد در واقع علت طولانی شدن رسیدگی به پرونده های قضایی در کشور جرم تلقی کردن تمامی مسائل بوده و متاسفانه در کشور با تورم عناوین مجرمانه روبرو هستیم نگاه مجرمانه به مسائل به هیچ وجه درست نیست.

نگاه جرم محوری در قوانین درست نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نگاه جرم محوری در قوانین درست نیست، گفت: در این رابطه اغلب کشورها در جهت کاهش عناوین مجرمانه گام برداشته و تعداد زندانیان را کاهش داده اند اما متاسفانه ما به دنبال افزایش این عناوین هستیم.

فرهنگ سازی مهمترین راهکار کاهش تخلفات رانندگی

خدادادی فرهنگ سازی را مهمترین راهکار کاهش تخلفات رانندگی دانست و ادامه داد: فرهنگ سازی در این رابطه فرا دستگاهی است و می طلبد تمامی دستگاه ها فرهنگ سازی مناسب را در دستور کار قرار دهند.

زیرساخت های کشور متناسب با تعداد خودروها نیست/ برای کاهش تخلفات تامین زیرساخت ها در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه زیرساخت های کشور متناسب با تعداد خودروها نیست، تصریح کرد: شماره گذاری خودروها بدون توجه به زیرساخت ها انجام شده و زیرساخت ها جوابگوی نیازهای شهری نیست بنابراین برای کاهش تخلفات رانندگی بهتر است تامین زیرساخت ها در دستور کار قرار گیرد.

در تخلفات رانندگی تنها راننده مقصر نیست/ زمینه های تخلفات باید حذف شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در تخلفات رانندگی تنها راننده مقصر نیست، ادامه داد: برخی مواقع رانندگان مجبور به تخلف می شوند زیرا زیرساخت های لازم در کشور وجود ندارد بنابراین در کنار راننده متولیان نیز مقصر بوده و باید زمینه های تخفات حذف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی