بازدید 2765

زمانبندی لغو برخی از تحریم‌ها نرسیده است

فلاحت پیشه معتقد است مهم‌ترین فایده برجام تنش‌زدایی میان ایران و حوزه بین‌الملل بوده که باعث عصبانیت آمریکا شده است.
کد خبر: ۷۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 09 September 2017
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سازوکار توافقنامه برجام چندان عالی نبوده و بخشی از کار صرفا برای تنش زدایی صورت گرفت، گفت: در حال حاضر تعریف واقع گرایانه ای برجام با مضامین جدیدی شکل گرفته و برجام باعث شده شکاف جدی که به واسطه آمریکا میان ایران و حوزه بین الملل افتاده بود اصلاح شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برجام باعث شد تحریم های فرامرزی آمریکا از بین برود، عنوان کرد: امروز کشورها تحریم های بین المللی را قبول ندارند لذا در مسیر تمایلات آمریکا حرکت نمی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا نمی تواند جمهوری اسلامی را به سال های پیش از توافق برجام بازگرداند، اظهار داشت: کاخ سفید و به خصوص محافظه کاران آمریکایی به شدت از این مسأله ابراز نارضایتی می کنند از این رو قصد دارند به تنهایی و با عهدشکنی و اقدامات غیرمستقیم برجام را نقض کنند.

فلاحت پیشه در ادامه با بیان اینکه بیش از 900 نوع تحریم در حوزه های مختلف به واسطه برجام برداشته شده و حدود 200 تحریم آن باقی مانده است، خاطرنشان ساخت: تحریم های باقی مانده یا از سوی آمریکا صورت گرفته که در مسیر حذف آن مانع تراشی می کند و یا هنوز زمانبندی آن فرا نرسیده است.

وی افزود: طبق گزارش های سازمان ملل و آژانس بین المللی اتمی، جمهوری اسلامی همواره به تعهدات خود پایبند بوده و همکاری خوبی با نهادهای بین المللی به خصوص در بحث بازرسی از مراکز هسته ای داشته است از این رو اعضای 1+5 نمی توانند با هیچ بهانه ای ایران را متهم به نقض برجام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکا قصد عصبانی کردن جمهوری اسلامی را با بدعهدی های خود دارد، اظهار کرد: در این بین نباید وارد بازی آمریکایی ها شویم و به همان مسیر واقع گرایانه خود در جهت اجرای مفاد برجام ادامه دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار