بازدید 4030

تشریح دلایل عدم اجرای بودجه ریزی عملیاتی در کشور

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تغییر نظام بودجه ریزی کشور به بودجه ریزی عملیاتی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 08 September 2017
علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بودجه ریزی عملیاتی گفت:مقوله بودجه ریزی عملیاتی هدف خوبی بوده که در طی سال های گذشته همواره مورد تاکید نمایندگان مجلس و حتی دولتمردان بوده است.  

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون بودجه سالانه دولت بصورت کامل در قالب بودجه عملیاتی تدوین، تصویب و اجرا نشده، البته عوامل مختلفی در عدم اجرای بودجه ریزی عملیاتی موثر بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:عدم انطباق فعالیت دستگاه ها با نظام بودجه ریزی عملیاتی و اعمال تغییرات در بودجه های سالانه باعث شده نظام بودجه ریزی عملیاتی در کشور قابل اجرا نباشد و نکته دیگر واقعی نبودن برخی از بودجه های سالانه است که در پی آن دولت ها با کسری بودجه روبرو شده اند.   

کریمی ادامه داد:در نظام بودجه ریزی عملیاتی در زمینه پروژه ها، فعالیت ها و طرح ها می توان معمولا شاخص هایی تعریف کرد اما در بودجه های جاری کار به سختی انجام می شود و با توجه به اینکه بیش از 90درصد بودجه به هزینه های جاری اختصاص پیدا می کند عملا این موضوع مفهوم خود را از دست داده است بنابراین تا موارد مذکور رفع نشود نمی توان به بطور کامل به اهداف مثبت نظام بودجه ریزی عملیاتی دسترسی پیدا کرد و همچنین نمی توان از مزیت این نوع بودجه ریزی در اختصاص صحیح منابع به اولویت ها  بهره برد.

لزوم تغییر نظام بودجه ریزی کشور به بودجه ریزی عملیاتی

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ی گفت وگو خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:در نظام بودجه ریزی عملیاتی  می توان به ارزیابی عملکردها در نحوه هزینه کرد اعتبارات، توجه کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:برای تحقق نظام بودجه ریزی عملیاتی  باید مسائل مذکور در  نظر گرفته شود در هرصورت تغییر نظام بودجه ریزی کشور به بودجه ریزی عملیاتی باعث می شود ارزیابی عملکرد دستگاه ها بهتر و سطح پاسخگویی دستگاه ها ارتقا یابد./

پایان پیام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان