بازدید 4925

ورود امداد و آتش‌نشانی در کتاب درسی دبیرستانی‌ها

کد خبر: ۷۲۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 08 September 2017
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران، گفت: موضوعات ایمنی و آتش نشانی با سرفصلی بنام ایمنی و پیشگیری در کتاب درسی پایه دهم مقطع متوسطه قرار گرفت.

به گزارش مهر، محمد دهمندی افزود: در سال جدید تحصیلی ۱۰ صفحه از کتاب درسی آمادگی دفاعی برای دانش آموزان پایه دهم مقطع متوسطه به موضوعات ایمنی و آتش نشانی اختصاص یافته است.

وی گفت: این مطالب شامل حوادث طبیعی و غیر طبیعی، تصادفات، غرق شدگی، آتش سوزی، گازگرفتگی و توصیه های ایمنی است.

دهمندی اظهار داشت: مطالب سال گذشته به صورت آزمایشی در ۴ صفحه درکتاب آمادگی دفاعی مقطع متوسطه گنجانده شده بود که با پیگیری انجام شده و نشست های مسئولین امور تربیتی و مذهبی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان آتش نشانی تهران و وزارت آموزش و پرورش، این موضوعات در سال تحصیلی جدید افزایش یافت که با همکاری کارشناسان و بررسی مطالب گوناگون در راستای ایمنی و آتش نشانی ، سرانجام تعداد ۱۰ صفحه از بهترین و مفیدترین این مطالب گلچین و برگزیده شد و در کتاب درسی امسال گنجانده شد.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران آشنایی دانش آموزان با مباحث ایمنی و آتش نشانی و همچنین بالابردن مهارت برای پیشگیری از حوادث و آتش سوزی را از جمله اهداف این درس عنوان کرد و گفت: براساس توافق انجام شده ، بزودی کتاب معلم نیزبه تعداد ۵۰ تا ۶۰ صفحه با مباحث تکمیلی در خصوص ایمنی و آتش نشانی تألیف و چاپ خواهد رسید.

دهمندی اضافه کرد: کتاب معلم با موضوع امداد و آتش نشانی درقالب لوح فشرده (CD) و کتاب دراختیار معلمان قرار می گیرد تا با بهره گیری از این مطالب بتوانند این مباحث را براحتی برای دانش آموزان تدریس کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان