بازدید 8717

نمایش مجسمه‌های کاهی در سیاهکل

مجسمه‌های کاهی و کلوشی ساخته شده از پسماند محصول برنج برای نخستین بار در کشور در جشنواره برنج سیاهکل به‌نمایش درآمد.
کد خبر: ۷۲۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ 07 September 2017
مجسمه‌های کاهی و کلوشی ساخته شده از پسماند محصول برنج برای نخستین بار در کشور در جشنواره برنج سیاهکل به‌نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیاهکل، علیرضا رحیم‌پور عصر امروز در مراسم دومین جشنواره کشوری برنج در سیاهکل اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره توجه به برنج‌کاری و کشاورزان برنج‌کار است.

وی با اشاره به اینکه عکاسان زیادی در برگزاری این جشنواره کمک کردند گفت: عکاسان در قالب تورهای عکاسی با حضور خود در مزارع گیلان عکس‌های زیبایی گرفتند که 40 عکس منتخب در نمایشگاهی در حاشیه جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

رحیم‌پور با بیان اینکه این همایش به ترویج فرهنگ کمک به یکدیگر در کشاورزان کمک می‌کند خاطرنشان کرد: کمک کردن مردم به یکدیگر در زمان قدیم بیشتر مشهود بوده است و امروزه کمرنگ شده است.

دبیر جشنواره کشوری برنج با اشاره به برگزاری میز برنج در این جشنواره اعلام داشت: در این دوره از جشنواره، اساتید دانشگاه‌ به سئوالات برنج‌کاران پاسخ می‌دهند و ارتباط مستقیم بین دانشگاه‌ها و کشاورزان برقرار می‌شود.

رحیم‌پور با بیان اینکه کشاورزان خلاق برنج‌کار در این جشنواره معرفی می‌شوند عنوان داشت: با معرفی این کشاورزان و فرصت سخنرانی داده شده به آن‌ها، تجاربشان در اختیار دیگر کشاورزان این حوزه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های ویژه دوره دوم جشنواره برنج، نمایش مجسمه‌های کاهی و کلوشی است گفت: ساخت و نمایش این مجسمه‌ها برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و هدف از ساخت این مجسمه‌ها این است که ارزش پسماندهای برنج نشان داده شده و در صنعت صنایع دستی به کار گرفته شود.

دبیر جشنواره کشوری برنج در سیاهکل، برنج را دومین غلات پرمصرف در دنیا بیان کرد و افزود: شعار امسال جشنواره برنج، خودکفایی در تولید برنج است که با نگاه به ظرفیت‌های استان‌های شمالی کشور امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه کشت دوم برنج می‌تواند کشور را در بحث برنج خودکفا کند خاطرنشان کرد: در کشت دوم، برنج برداشت شده بسیار با کیفیت‌تر از برنجی است که در کشت اول برداشت می‌شود و می‌تواند با 25 درصد افزایش تولید همراه باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها