بازدید 4105

نامه نماینده تهران به رییس‌جمهور درپی حوادث میانمار

کد خبر: ۷۲۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 07 September 2017
الیاس حضرتی طی نامه‌ای از رییس جمهور خواست با دیپلماسی از کشتار مسلمانان در میانمار جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا متن نامه حضرتی به این شرح است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام

إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ...؛ اگر گروهی (مومنان مهاجر) به خاطر حفظ دین و آیین‌شان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.»

همانطور که مستحضرید دولت متجاوز میانمار در قتل‌عامی گسترده اقدام به پاک‌سازی قومی و نسل‌کشی مسلمانان بی‌گناه کرده است. اینکه در عصر حاضر هنوز هستند کسانی که به دلایل مذهبی کشته می‌شوند باعث تاسف و تاثر است و بر این انسانیت باید گریست. کشتار بی‌وقفه مسلمانان در اقصی‌نقاط جهان همواره وجود داشته، چه در غرب و چه در شرق. هنوز کشتار مسلمانان بوسنی‌وهرزگووین از خاطر نرفته، در خاورمیانه کشتار مسلمانان، چه شیعه و چه سنی به امری روزمره بدل شده است و حالا دوباره عده‌ای کوردل در میانمار دست‌شان را به خون مظلوم‌ترین مسلمانان آغشته کرده‌اند.

اسلام مظلوم؛ شاید هیچ صفتی بهتر از «مظلومیت» وصف حال اسلام نباشد. تاریخ گواه است که در تمام سال‌های بعد از بعثت حضرت محمد(ص) اسلام و مسلم همواره مظلوم بوده‌اند. عده‌ای به اسم اسلام ظلم می‌کنند و عده‌ای به اسلام،‌ که در واقع هر دو به اسلام و مسلمین ظلم می‌کنند. داعش و القاعده و تمام گروه‌های تروریستی که با تکیه دروغین بر آموزه‌های اسلام با تمام قوا به رحمانی‌ترین دین خداوند ظلم می‌کنند، در مقابل هم کم نیستند آنهایی که به دست افراطیون، تنها به جرم مسلمان بودند کشته می‌شوند. از شرق دور گرفته تا قلب آمریکا، امروز مسلمانان زیادی بی‌گناه و تنها به جرم مسلمانی کشته می‌شوند. اینجاست که باید بیشتر از همیشه به مظلومیت اسلام پی برد.

حالا طنز ماجرا آن است که کشتار وحشیانه روهینگیا را کسی رهبری می‌کند که از آکادمی نوبل جایزه صلح را دریافت کرده است. باید بر این صلح و بر این جایزه گریست، اگر خونخواری همچون آنگ سان سو چی، لایق جایزه صلح باشد. امروز در کمال وقاحت شاهد این امر هستیم که آنگ سان سو چی، مسلمانان مظلوم میانمار را عده‌ای تروریست خطاب می‌کند تا بر این قتل‌عام گسترده سرپوشی بگذارد. مردان، زنان و کودکان میانماری با بهانه واهی تروریسم، سر بریده می‌شوند و زنده زنده سوزانده می‌شود، اما جوامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند.

جناب رئیس‌جمهور

خاصیت جمهوری اسلامی، یاری رسانی به مسلمین مظلوم در اقصی‌ نقاط جهان است، اگر امروز سوریه به برکت مجاهدات مدافعین حرم در مقابل تروریست‌های تکفیری کمر راست کرده است، یا پیش از آن، در فلسطین، لبنان و بوسنی‌وهرزگووین، جمهوری اسلامی یاری رسان مظلومان بود، انتظار می‌رود دولت و ملت جمهوری اسلامی امروز در کنار برادران و خواهران مسلمان در میانمار باشد.

از حضرت‌عالی به عنوان حقوق‌دانی دانشمند که پرچمدار جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری هستید انتظار می‌رود با همراهی دیپلمات‌های برجسته جمهوری اسلامی همچون وزیر محترم امور خارجه دکتر ظریف، با استفاده از توان دیپلماسی ایران اسلامی، در مقابل این کشتار واکنشی مناسب نشان دهید تا جمهوری اسلامی یک‌بار دیگر صف‌کشی دقیق خود در مقابل ظلم را به دنیا ثابت کند. اگر امروز سازمان‌های اسلامی در قبال این جنایت بشری سکوت کرده‌اند، از آنها انتظاری نمی‌رود اما جمهوری اسلامی، با همان مرزبندی‌های امام و رهبری همواره در کنار مظلوم و در مقابل ظالم ایستادگی کرده‌اند و از حضرت‌عالی هم انتظاری جز این نمی‌رود.

دکتر روحانی

آنچه این فاجعه انسانی را تلخ‌تر می‌کند، حمایت دولت‌های چین و روسیه از رهبران این کشتار است. متاسفانه امروز شاهد این هستیم که دولت‌مردان میانمار بی‌پروا از دولت‌های چین و روسیه برای حمایت‌هایشان تشکر می‌کنند وچشم انتظار وتوی هرگونه قطع‌نامه احتمالی در سازمان ملل متحد از سوی این دو دولت است. از دولت دوازدهم انتظار می‌رود با بررسی این اتفاق واکنش مدبرانه‌ای داشته باشد و نسبت به این اتفاق و همراهی با ظالمین، بی‌تفاوت نباشد.

الیاس حضرتی

نماینده مردم شریف تهران، ری‌، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل