بازدید 2992

اهمیت داخلی و خارجی شکستن محاصره دیرالزور

پس از سه ماه و نیم از آغاز نبرد بزرگ الفجر که توسط ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان برای رسیدن به شهر دیرالزور و شکستن محاصره محله‌های آن آغاز شد، ارتش توانست محاصره سه ساله داعش علیه شهر دیرالزور را بشکند.
کد خبر: ۷۲۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 06 September 2017
پس از سه ماه و نیم از آغاز نبرد بزرگ الفجر که توسط ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان برای رسیدن به شهر دیرالزور و شکستن محاصره محله‌های آن آغاز شد، ارتش توانست محاصره سه ساله داعش علیه شهر دیرالزور را بشکند.

به گزارش تابناک، سایت العهد لبنان نوشت، این عملیات از محور منطقه "الضمیر" و مشخصا از فرودگاه السین آغاز شد و روند بسیار سریعی را طی کرد و در محقق ساختن اهدافش موفق بود؛ چراکه مساحت‌های گسترده‌ای از بادیه در حومه‌ حمص و دمشق آزاد شدند. همچنین ارتش سوریه در حومه شمال شرقی السویدا، حومه رقه، حومه جنوبی حلب، حومه‌ جنوبی رقه و حلب پیشروی کرد تا به عمق بیابان دیرالزور برسد و به نیروهای پشتیبان پایگاه‌های سوریه در خارج از این شهر متصل شود و با استقبال بیش از ۷۰ هزار شهروند سوری که در داخل آنجا محاصره بودند وارد این شهر شود که این مساله جهش کیفی را در مسیر جنگ سوریه در صحنه داخلی و منطقه‌ای ایجاد کرد.

در این راستا عمر معربونی، کارشناس نظامی و تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: پیروزی ارتش سوریه با شکستن محاصره محور مهم شرق سوریه پیامدهای سیاسی مهمی دارد و محاصره‌ای که آمریکا در تلاش بود از طریق آن مرزهای سوریه را از عراق جدا کرده و در نتیجه راه را مقابل مسیر تهران، بغداد و دمشق ببندد و به طرح مقاومت که مایه نگرانی اسرائیل بود، ضربه وارد کند، شکسته شد.

در سطح خارجی معبربونی تاکید کرد: شکستن محاصره دیرالزور پیامدهای مهم منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت و به زودی تمامی کشورهای عربی و ترکیه و همچنین رژیم صهیونیستی و تمامی کشورهای غربی به سیطره ارتش سوریه بر صحنه سوریه و پایان دادن به طرح تکفیری - تروریستی اذعان می‌کنند.

وی گفت که به لحاظ داخلی نیز شکستن این محاصره منجر به این می‌شود که ارتش سوریه پیشروی سریعی به سمت شهرها و روستاهای اطراف فرات و (بیابان) بادیه دیرالزور و اطراف آن خواهد داشت و پس از آن این مناطق را به صورت کامل از دست داعش آزاد می‌کند و به حضور داعش از شرق سوریه پایان می‌دهد.

در همین حال علی مقصود، کارشناس نظامی و تحلیلگر استراتژیک سوری با ستودن این پیروزی استراتژیک گفت که با در هم شکستن صفوف دفاعی داعش در اطراف دیرالزور، طرح آمریکا و اسرائیل فرو پاشید و این طرحی بود که هدف از آن تقسیم و تجزیه منطقه بود تا محور مقاومت را از بین برود.

مقصود در مصاحبه با العهد تاکید کرد: پس از اینکه ارتباطات داعش در مناطق التنف، الحمیمه، السخنه و همچنین حمله شدید به داعش و منهدم کردن مقرهایش در الحویقه، این پیروزی به سرعت برای ارتش سوریه حاصل شد و داعش سیطره خود را بر این مناطق و ارتباطش را با گروه‌های هم‌پیمانش از دست داد.

مقصود در خصوص مسائل اقتصادی نیز گفت: پیشروی به سمت دیرالزور به آزادسازی مساحت‌های گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی انجامید که مردم سوریه بخشی از حبوبات خود را از آنجا تامین می‌کردند و این پیشروی به کنترل بر دشت‌ فرات و آزادسازی تعدادی از چاه‌های نفت و گاز می‌انجامد که تنها در استان دیرالزور ۴۰ درصد از منابع انرژی سوریه وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان