بازدید 2138

ییلدیریم: رفراندوم کردستان عراق اشتباه بزرگی است

نخست وزیر ترکیه بار دیگر مخالفت شدید خود را با رفارندوم استقلال کردستان عراق اعلام کرد و گفت: چنین اقدامی اشتباه بزرگی است.
کد خبر: ۷۲۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 06 September 2017
نخست وزیر ترکیه بار دیگر مخالفت شدید خود را با رفارندوم استقلال کردستان عراق اعلام کرد و گفت: چنین اقدامی اشتباه بزرگی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: این رفراندوم نباید برگزار شود. در حال حاضر مشکلات در منطقه در بالاترین سطح قرار دارد.

برهمین اساس هر مشکل دیگری شرایط در منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ما همواره اعلام کردیم که تصمیم تاسیس دولت منطقه‌ای در شمال عراق و برگزاری رفراندوم در این باره اشتباه بزرگی است. ما این موضع خود را ادامه خواهیم داد.

ییلدیریم با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر وجود اختلافاتی میان حزب حاکم و حزب جنبش ملی گرا درباره این مساله گفت: هیچگونه اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: انتخابات در آلمان نزدیک است. نیازی به اظهارنظر بیشتر پیش از برگزاری انتخابات وجود ندارد زیرا در حال حاضر آلمان بیشتر از اینکه منطقی فکر کند احساسی رفتار می‌کند اما با این حال هر کلمه‌ای که علیه روابط دو کشور بیان می‌شود به اعتماد و دوستی چندین ساله برلین و آنکارا صدمه وارد می‌کند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش‌ها میان کره شمالی و جامعه بین‌المللی گفت: ترکیه نیز به اندازه سایر کشورهای جهان در این باره نگران است. آینده جهان نباید هرگز در دست بازیگران دیوانه بیفتد. برهمین اساس باید سازمان ملل و جامعه بین‌المللی تمام مسئولیت‌های لازم را درقبال کره شمالی، میانمار و کشورهای دیگر اتخاذ کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر