بازدید 29552

شاهکار یک ایرانی در طراحی خودرو

کد خبر: ۷۲۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 06 September 2017
در آستانه نمایشگاه خودرو فرانکفورت، کانسپت برقی اسمارت با نام «ویژن EQ» که از استراتژی «CASE» دایلمر پیروی می‌کند، رونمایی شد. طراح این خودرو، محمدحسین امینی یکتا است.

به گزارش مشرق، کانسپت برقی اسمارت بر اساس معیارهای استراتژی CASE طراحی شده است.

 
 
این واژه از حرف اول کلمات شبکه مرتبط (Connected)، سواری خودران (Autonomous)، کاربرد همگانی و انعطاف‌پذیر (Shared & Services) و محرکه برقی (Electric) تشکیل شده است.

تمامی زمینه‌های CASE، جزو یکپارچه استراتژی شرکت دایملر AG هستند. هدف دایملر، شکل دادن به حمل‌ و نقل ادراکی از طریق ایجاد پیوستگی بین موضوعات CASE است.

شرکت اسمارت طی سال‌های متمادی روی خودروهای برقی کار کرده است و حالا همه‌ی خودروی‌های این برند، گزینه برقی ارائه می‌دهند.

 
 
 اسمارت با کاوش در زمینه خودروی خودران دوسرنشینه که برای حمل‌ونقل شهری اشتراکی آماده شده‌اند، قدمی تازه در آینده این فناوری برداشته است.

امینی یکتا، هوش ازدحامی یا گروهی را برای محیط‌هایی شلوغ شهری در نظر گرفته است. این هوش مصنوعی، زمان موقعیت‌یابی و سوار کردن مسافر را کاهش می‌دهد و در بهبود آسایش او نقش دارد.

 
 
به لطف این نقشه‌برداری هوشمند، همواره خودروهای قابل‌ دسترس در اطراف پرسه می‌زنند و درحالی‌که نرخ بهره‌وری را افزایش می‌دهد، باعث کاهش وابستگی و نیاز به خودروهای شخصی خواهند شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱
عوووووووف
تبریک به این مهندس جوان و ابراز تاسف برای کشورم
اگر تو ایران بود العان فوق فوقش تو snap بود
لطفا در مورد آقای جمشید آرین سازنده اولین خودروی برقی با طی بیشترین مسافت با یکبار شارژ در دنیا هم گزارشی منتشر بفرمائید.
مثل گاری ،اوشین ،می ماند؟
این که احتمالا فقط اسمش ایرانیه. ولی باور کنیم یا نه کسانی تو این مملکت وجود دارند بعضا با سن بالا و با سواد کم که چنان مهارتی در ساخت خودرو یا یک هواپیمای قابل پرواز ساده با استفاده از وسائل ابتدایی دارند که یکیش رو سراغ داریم که صنعت خودرو اصلا تحویلش نگرفت. آخه وقتی سود مسلم و حتمی از واردات و لایسنس باشه دیگه چرا زحمت طراحی و سرمایه گذاری برای استعداد داخلی هدر بره!! اینها منتظرند یکی با دست خالی از تو مملکت بلند بشه و یک خودرو بهتر از فراری طراحی کنه تازه اون وقت شاید حاضر بشن مذاکره کنند شاید. توی همه صنوف تکنولوژیکی همینه. مدیر داخلی ناسلامتی فوق یا دکتری داره بعد نمیشه حالیش کرد که سطح انتظار به جا چقدره!
مشكل اينجاست كه مخترع و سازنده خودرو برقي ايراني داريم اما هنوز هيچ سرمايه گذاري در اين حوزه نكرديم. بيست سال ديگه كه همه دنيا سازنده خودرو برقي مي شوند ما ميريم التماس خودروسازهاي اروپايي مي كنيم كه يه خط توليد هم ايران بزنيد!!!!!
اگر این آقا طرحش را داخل کشور ارائه میداد آنقدر برای ثبت اختراع باید از آبدارچی تا رئیس بایدتاییدیه میگرفت آنهم باچنیدین سالدوندگی آخرش هم ناراحتی اعصاب می گرفت همان بهتر که رفت با کافران همکاری کرد
زیبا خلاقانه و تحسین برانگیز به احترام این مهندس خلاق باید ایستاد
بسیار زشت و زننده است این اوقراضه
یک سوال
چرا کلا شکل ماشین های اینده نگرانه که فوق العاده مفید هستند
انقدر بچگانه است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار