بازدید 4163

حضور نجفی در جلسه هیئت دولت

کد خبر: ۷۲۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 06 September 2017
شهردار تهران گفت: به عنوان نماینده همه شهرداران کشور در جلسات هیات دولت شرکت می‌کنم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت که برای اولین بار در آن شرکت می‌کرد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ما حدود ۷۶ درصد از جمعیت شهرنشین هستند بنابراین خیلی مهم است که برنامه‌های توسعه ملی که توسط دولت تنظیم می‌شود با برنامه‌های توسعه شهرداری که توسط شهرداری‌ها تنظیم می‌شود یک هماهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: شروع این هماهنگی این است که شهردار در جلسات دولت و کمیسیون‌های تخصصی دولت حضور داشته باشد و در جریان تصمیمات دولت باشد. حضور من در دولت در واقع به عنوان نماینده همه شهرداران کشور و همه شهرنشینان کشور است. از این جهت فرصت مغتنمی برای من، شهر تهران و بقیه شهرهای بزرگ کشور است.

نجفی در ادامه بیان کرد: به هر حال شهرداری با هر دستگاهی که در شهر خدمات ارائه می‌کند ارتباط دارد و باید هماهنگی و هم‌افزایی بین شهرداری و بقیه دستگاه‌ها وجود داشته باشد. حضور من در دولت باعث می‌شود این هماهنگی‌ها خیلی سریعتر صورت بگیرد و امیدواریم به این صورت کارهای شهرداری و آنچه مربوط به خدمات‌رسانی دولت است بهتر انجام شود.

وی با بیان اینکه حضور شهردار تهران در جلسه هیات دولت توسط رییس‌جمهور تایید شده، افزود: بنابراین مساله حضور من در جلسات مستمر خواهد بود. اصل حضور شهردار دلایل مهم‌تری دارد. سال‌هاست بین شهرداری و دولت اختلاف نظر وجود دارد مثلا درباره اینکه شهرداری چقدر از دولت طلب دارد و آیا اصلا طلب دارد یا نه؟ ما با آقای وزیر اقتصاد هم صحبت کردیم و ان‌شاءالله ظرف هفته آینده کمیته دوجانبه‌ای تشکیل دهیم تا اول تکلیف میزان این مطالبات مشخص شود و بعد بر حسب وسع دولت در طول سال ۹۶ و سال‌های بعد این مطالبات تدریجا به صفر برسد.  

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، گفت: ما بررسی‌هایی را شروع کردیم و شورای اقتصاد هم مصوبه‌ای در این زمینه داشته که قرار است دو هزار دستگاه اتوبوس از مجارستان وارد شود. ما پیگیری‌های اولیه را انجام دادیم و امیدواریم این مصوبه اجرایی شود. البته بخشی از کار قطعات و مونتاژ این اتوبوس‌ها در ایران انجام می‌شود و بخشی از طریق مجارستان وارد می‌شود. امیدواریم ظرف چند ماه آینده این مصوبه اجرایی و تحولی در اتوبوسرانی تهران ایجاد شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر