بازدید 3072

انتقاد آیت‌الله مکارم از قتل‌عام در میانمار

کد خبر: ۷۲۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 06 September 2017
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حوادث میانمار و کشتار بی‌رحمانه مسلمین توسط بودایی‌ها، پیشنهاد کرد وزاری خارجه کشورهای اسلامی اجتماعی برای حل این مشکل تشکیل دهند و به صورت جدی وارد این مسئله شوند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (15 شهریور) در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به حوادث میانمار که در منطقه شرق آسیا است و ۶۰ میلیون جمعیت دارد که دو درصد آن مسلمان و عمدتا اهل سنت هستند، گفت: بودایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که مسلمین را قتل‌عام کنند و هر روز نمونه‌های تازه‌ای از جنایات آنان را شاهد هستیم و حتی کاری کرده‌اند که طالبان آنان را محکوم کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: اما کشورهای اسلامی در کمال بی‌تفاوتی هستند و حتی جلسه فوق‌العاده تشکیل نداده‌اند و غیرت از آنان گرفته شده است و شورای امنیت هم که اگر گردی بر اسرائیل بنشیند، صدایش درمی‌آید نباید دادی بزند؟

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک میلاد باسعادت امام هادی(ع) به ارایه حدیثی اخلاقی از آن امام(ع) پرداخت و گفت: کسی که در مقابل نعمت‌ها شکرگزار باشد، نتیجه‌ای که از شکر این نعمت می‌گیرد از خود آن نعمت بالاتر است.

وی با بیان اینکه شکر هم باعث افزایش برکت و رزق در دنیا می‌شود و هم در آخرت موجب پاداش برای انسان است تصریح کرد: شکر در آیات قرآن و روایات مسئله‌ای دامنه‌دار است و اولین مسئله ای که در کلام بحث می شود بحث شکر منعم است.

این مرجع تقلید ادامه داد: وجدان انسان می‌گوید باید از منعم در قبال نعمات تشکر کنیم، بنابراین پایه اصلی اعتقادات، شکر منعم است و اگر این نبود افراد می‌گفتند چه دلیلی دارد که ما باید وارد مقوله شناخت خدا و نبوت و امامت و قیامت و ... شویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شکر قلبی و زبانی دو مرتبه از شکر است عنوان کرد: نظام اسلامی نعمت بزرگی است و باید شکر آن را به جا آوریم؛ کسانی که قبل از انقلاب بودند می‌دانند که حتی لیست نمایندگان مجلس ما باید در سفارت آمریکا و انگلیس تایید می‌شد و حقارت های دیگری بر ما تحمیل می‌کردند و آبرویی برای ما نگذاشته بودند؛ اما ایران امروز با وجود همه مشکلات در دنیا سرفراز است و باج به آمریکا و اروپا با همه گردن کلفتی و اجتماع آنان نمی‌دهد.

وی افزود: ایران وقتی مصلحت می‌داند در مقابل اسرائیل بایستد می‌ایستد و از سوریه و عراق حمایت می‌کند و کشوری مهم و بزرگ در منطقه شده است که برای تصمیمات ایران احترام قائل هستند و ما باید این نعمت را شکر کنیم و دست به دست هم بدهیم که مشکلات حل شود نه اینکه جناح‌بازی و فرقه‌بازی و مچ‌گیری شود و شرکت سهامی برای قدرت ایجاد کنند.

این استاد حوزه با تبریک غدیر و تاکید بر اینکه غدیر باید از مظلومیت بیرون بیاید تصریح کرد: جشن و دید و بازدیدها خوب است اما باید جوانان را با محتوای غدیر آشنا کرد.

وی افزود: بدون اینکه به مقدسات دیگران اهانت کنیم باید غدیر را جشن بگیریم و قرار است راهپیمایی هم به این مناسبت در عصر روز عید برپا شود که بنده هم تا جایی که توان دارم حضور خواهم یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها