بازدید 12223

درخواست بخشش قاتل 17 ساله در دادگاه

کد خبر: ۷۲۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 06 September 2017
پسری که در نوجوانی مرتکب قتل شده است در آخرین جلسه دادگاه از اولیای دم تقاضای بخشش کرد.

به گزارش جام‌جم، 6 مرداد 93، درگیری شش پسر جوان در یکی از خیابان‌های قرچک ورامین به مجروح شدن سعید 20 ساله منجر شد. با کمک اهالی، سعید به بیمارستان منتقل شد، اما به‌دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. دو نفر از دوستان او که در نزاع حضور داشتند به ماموران گفتند: «نیمه‌های شب در حال رفتن به خانه بودیم که متوجه درگیری سه پسر نوجوان شدیم. سعید به آنها تذکر داد، اما ناگهان درگیر شدیم و یک نفر از آنها با چاقو به سعید زد و فرار کرد.»

دستگیری ضارب در دستور کار قرار گرفت تا این‌که حمید 17 ساله پس از یک سال در خانه پدری‌اش بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به قتل تحت‌تاثیر مصرف مشروب اعتراف کرد و به زندان افتاد.

متهم در پزشکی قانونی

پرونده پس از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی فرستاده شد.

در نخستین جلسه دادگاه، اولیای دم درخواست قصاص کردند و وکیل حمید خواستار اعزام او به پزشکی قانونی شد تا رشد و کمال عقلی‌اش در زمان حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

قضات دادگاه با این درخواست موافقت کردند، اما پزشکی قانونی با این دلیل که از روز حادثه، زمان زیادی گذشته است موفق به تشخیص سن عقلی متهم در زمان جرم نشد. در این شرایط، پرونده بار دیگر به شعبه چهارم ارسال و سرانجام صبح دیروز، آخرین جلسه دادگاه برگزار شد.

درخواست قصاص

در ابتدای رسیدگی، پدر و مادر مقتول بار دیگر قصاص خواستند. سپس حمید در جایگاه ایستاد و گفت: «آن موقع 17سال بیشتر نداشتم. همراه دوستانم وحید و کامران برای تفریح به یکی از باغ‌های اطراف قرچک رفته بودیم. آنجا الکل سفید و آبمیوه را قاطی کردیم و خوردیم. موقع برگشتن، وحید و کامران با هم دست به یقه شدند. کامران چاقوی میوه‌خوری داشت. آن را از دستش گرفتم و دعوا را تمام کردم، اما وقتی از باغ بیرون آمدیم، دوباره با هم درگیر شدند. همان موقع مقتول و دو نفر از دوستانش به سمت ما آمدند و تذکر دادند با هم دعوا نکنیم. ما مست بودیم و فحاشی کردیم. یکی از آنها عصبانی شد و به صورتم سیلی زد. برای دفاع از خودم، چاقو را از جیبم درآوردم، چند ضربه در هوا پرتاب کردم و متواری شدم. همه‌جا تاریک بود و من جلویم را نمی‌دیدم. یک سال بعد، در خانه پدرم بودم که مامورها به جرم قتل دستگیرم کردند. آن‌موقع بود که تازه فهمیدم چاقویم به یکی از آن سه پسر جوان خورده و باعث فوت او شده است.»

ماهیت جرم را درک نکردم

متهم در آخرین دفاع خود نیز گفت: «آن زمان نوجوان بودم و ماهیت جرم را درک نمی‌کردم. از اولیای دم تقاضای بخشش دارم و پشیمانم. آن روز اگر می‌دانستم چاقویم به مقتول اصابت کرده، حتما خودم را به پلیس معرفی می‌کردم و به اورژانس اطلاع می‌دادم.» سپس وکیل حمید از قضات خواست براساس ماده 91 قانون مجازات اسلامی که قائل به تخفیف برای متهمان زیر 18 سال است، موکلش را از قصاص تبرئه کنند. رای دادگاه بزودی صادر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر