بازدید 3654

لیبی و نیجریه به اجلاس سپتامبر اوپک دعوت شدند

لیبی و نیجریه، دو عضو اوپک که از توافق کاهش تولید اخیر مستثنی شده‌ بودند، به جدیدترین اجلاس کمیته وزیران کشورهای تولید کننده که در ۲۲ سپتامبر برگزار خواهد شد، دعوت شده‌اند.
کد خبر: ۷۲۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 05 September 2017
لیبی و نیجریه، دو عضو اوپک که از توافق کاهش تولید اخیر مستثنی شده‌ بودند، به جدیدترین اجلاس کمیته وزیران کشورهای تولید کننده که در ۲۲ سپتامبر برگزار خواهد شد، دعوت شده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از پلاتز،  نماینده کویت در اوپک، هیثم القیس، به روزنامه الرای گفت که از این دو کشور خواسته شده است که در اجلاس وین حضور داشته باشند تا آخرین تحولات در بخش نفت خود را گزارش دهند.

لیبی و نیجریه به اجلاس سپتامبر اوپک دعوت شدند

وزیر نفت نیجریه امانوئل کاچیکوو روز پنج‌شنبه گفته بود که تولید نفت نیجریه، شامل نفت خام و تقطیرات نفتی، درحال حاضر حدود ۲.۲ میلیون تا ۲.۳ میلیون بشکه در روز است که ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز از آن را تقطیرات نفتی تشکیل می‌دهند.

طبق آخرین بررسی اس‌ان‌پی گلوبال پلاتز در مورد اوپک، تولید نفت لیبی هم بهبود یافته و به حدود ۹۹۰ هزار بشکه در روز در ماه جولای رسید که بالاترین سطح تولید ۳ سال اخیر این کشور است و نسبت به ماه جون ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

البته این تولید مربوط به قبل از بسته شدن ۳ میدان نفتی مهم این کشور است؛ میدان نفتی شراره با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز،  میدان نفتی الفیل با ظرفیت ۹۰ هزار بشکه در روز و میدان نفتی حماده با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، از اواسط ماه آگوست تعطیل هستند و حدود ۳۶۰ هزار بشکه در روز از تولید این کشور کاسته شده است.

نماینده کویت گفت که اوپک با این کشورها گفتگو خواهد کرد تا برنامه آینده آنها را جویا شود.

اعضای اوپک در ۲۰ سپتامبر اجلاس کمیته فنی را برگزار می‌کنند تا تاثیر مداوم نفت شیل آمریکا بر بازار جهانی نفت و تاثیر طوفان هاروی را بررسی کنند.

آقای القیس گفت: تخمین زده شده است که میزان تولیدی که تحت تاثیر طوفان قرار گرفته است برار با ۷۰۰ هزار بشکه در روز باشد که این می‌تواند باعث تقویت بازار شود. او اضافه کرد که تا کنون در سال ۲۰۱۷ تولید آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

به دنبال این اجلاس در ۲۲ سپتامبر اجلاس کمیته نظارت بر توافق اوپک که از وزیران نفت کویت، روسیه، ونزوئلا، الجزیره، عمان و عربستان سعودی تشکیل شده است برگزار خواهد شد.

منابع آگاه به پلاتز اطلاع دادند که عربستان سعودی و روسیه به دنبال تمدید توافق برای سه ماه دیگر تا ماه جون هستند تا التزام خود به مدیریت بازار را نشان دهند و ترس از این که تولیدکنندگان بلافاصله پس از اتمام توافق به رقابت برای سهم بازار خواهند پرداخت را کاهش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان