بازدید 4434
۱

نیکی هیلی: کره شمالی به دنبال جنگ است

کد خبر: ۷۲۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 05 September 2017
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با بیان اینکه صبر واشنگتتن در قبال پیونگ یانگ رو به اتمام است مدعی شد که کره شمالی بدنبال جنگ است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، ضمن انتقاد از شرکای تجاری و اقتصادی کره شمالی، گفته‌است پیونگ‌یانگ «خواهان جنگ» است.

هیلی در عین حال تاکید کرده کشورش به‌دنبال اعمال «سخت‌ترین تحریم های ممکن» علیه کره شمالی‌ است.

هیلی گفته است جنگ، هرگز چیزی نیست که آمریکا خواستار آن باشد. ما الان به دنبال آن نیستیم. ولی شکیبایی کشور ما نامحدود نیست. ما از خاک خود و از متحدان خود دفاع می‌کنیم.

نماینده ایالات متحده افزوده است که کشورش«هر کشوری را که با کره شمالی داد و ستد می‌کند، به‌عنوان کشوری در نظر می‌گیرد که در حال کمک به نیت های خطرناک هسته‌ای آن است.

در همین نشست، چین و روسیه، مهمترین شرکای اقتصادی پیونگ‌یانگ، و تنها کشورهایی که -به جز منطقه حائل نظامی بین دو کره- با کره شمالی مرز زمینی دارند، گفته‌اند خواستار یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای بحران فعلی هستند.

سفیر روسیه گفته تحریم ها به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند و نماینده جمهوری خلق چین نیز تاکید کره کشورش هرگز اجازه نمی‌دهد در شبه‌جزیره کره آشوب و جنگ در بگیرد.
 
لیو جیه‌ای، نماینده چین، از کره شمالی نیز خواسته به اقدامات «اشتباهی» که به نفع آن کشور نیست، خاتمه دهد.

شورای امنیت سازمان ملل، انجام آزمایش های هسته‌ای با اهداف نظامی و پرتاب موشک های بالیستیک از طرف کره شمالی را منع کرده‌ و طی سال‌های گذشته مجموعه‌ای از تحریم‌های شدید اقتصادی نیز بر پیونگ‌یانگ اعمال شده‌است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
گفت که کره شمالی تنش میخاره برای جنگ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل