بازدید 4298

گفت‌وگوی محرمانه وزیران خارجه کره جنوبی و چین

کد خبر: ۷۲۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 05 September 2017
«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی و همتای چینی وی «وانگ یی» در گفت و گوی تلفنی که محرمانه توصیف شده است درباره تحولات مرتبط با آزمایش اتمی کره شمالی گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، این گفت و گوی تلفنی پس از آن انجام می شود که کره شمالی اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را روز یکشنبه با موفقیت آزمایش کرده است.
 
این ششمین آزمایش اتمی این کشور از سال 2006 میلادی تاکنون و قویترین آنها تا این زمان به حساب می آید و کره جنوبی احتمال داده است کره شمالی در روزهای آینده یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک نیز به سمت اقیانوس آرام پرتاب کند.
 
وزیران خارجه کره جنوبی و چین در گفت و گوی تلفنی خود همچنین درباره وضعیت منطقه شبه جزیره و راهکارهای حل و فصل مساله با یکدیگر گفت و گو کرده اند.
 
وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ منتشر کرده، آورده است که هر دو طرف توافق کرده اند مذاکراتشان درباره این مساله محرمانه بماند و جزییات آن به بیرون درز نکند.
برخی گزارش ها حاکی است که دو کشور در حال رایزنی درباره راهکارهای مقابله با کره شمالی هستند و از جمله اینکه شورای امنیت باید چگونه با مساله برخورد کند.
 
این رایزنی ها در شرایطی صورت می گیرد که شماری از مسئولان احزاب مختلف در کره جنوبی خواستار آن شده اند که دولت بجای تمرکز بر گفت و گو به دنبال راهکارهای نظامی برای برخورد با کره شمالی باشد.
 
گفت و گوی 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی با رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان و همچنین رئیس جمهور آمریکا درباره کره شمالی در روز دوشنبه نیز از دیگر تلاش های دیپلماتیک این کشور برای جلب پشتیبانی جامعه بین المللی علیه کره شمالی محسوب می شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها