بازدید 13016

محسنی‌اژه‌ای: اتهام «عیسی شریفی» مالی است

کد خبر: ۷۲۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 03 September 2017
سخنگوی قوه قضاییه با تایید خبر دستگیری عیسی شریفی قائم‌مقام شهردار سابق تهران گفت: اتهام ایشان مالی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلیمن محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین روند پرونده متعرضان به سفارت عربستان و اینکه آیا هیاتی برای بازدید در خصوص این پرونده به ایران می‌آید گفت: اصل این قضیه که قرار است هیات بیاید را خبر ندارم اگر وزارت خارجه این مورد را تعیین کند حتما اجرا می شود در خصوص پرونده احکام مشخص شده است. تعدادی محکوم به مجازات نقدی شده اند اما از جزئیات مجازات یک به یک خبر ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اخیرا عیسی شریفی با اتهامات مالی دستگیر شده آیا خبر دستگیری ایشان را تأیید می کنید و در صورت تأیید عناوین اتهامی چیست؟ اظهار کرد:‌ اصل دستگیری درست است و اتهام ایشان مالی است از جزئیات خبر ندارم اگر داشتم هم از بیان آن معذور بودم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا قوه قضاییه و زندان‌ها مسئولیت خود را در خصوص رسیدگی به بیماران زندانی چه امنیتی چه غیر امنیتی به خوبی اجرا نکرده‌اند، عنوان کرد: سازمان زندان‌ها بیش از حد معمول تلاش کرده و می‌کنند. در خارج از زندان هم افراد مریض بسیار زیاد هستند که بعضا مریضی‌ها صعب العلاج دارند. اینکه می فرمایید امکانات مساعد، بله. ادعایی نداریم. به لحاظ بودجه سازمان زندان‌ها تجهیزات داخل و خارج را در اختیار ندارد، اما سازمان زندان‌ها بیش از حد متعارف تلاش کرده و می‌کند که از بیمارستان‌های خصوصی و متخصصین به حدی که امکان دارد در جهت درمان زندانی ها استفاده کند. مریض اختصاص به داخل زندان ندارد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان گفته است که به کارتن خواب‌هایی وام‌های کلان پرداخت شده است آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت:‌ در مورد این موضوع چندین بار صحبت شده بعضی تسهیلات حتما خارج از رابطه بوده است و این تعداد قطعی است.

وی در خصوص سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه میزان بدهی بابک زنجانی بر اساس ادعای نفتی‌ها باید با سود محاسبه شود و در مقابل وکلای زنجانی معتقدند که مبلغ صحیح همان است که در دادنامه آمده چقدر است؟ بیان کرد:‌ این موضوع چیزی مشابه سایر پرونده‌ها است؛ مانند پرونده کرسنت که طرف مقابل گفته بود اگر خسارت ندهید فلان مبلغ روی آن می‌آید. فردی که در پرونده کرسنت مدعی بود ۱۰ سال پیش یک ادعا داشت، امروز یک ادعا دارد. در دادگاه آن را مطرح کرد اجرای احکام آن مبلغ را تعیین می‌کند و اگر (وزارت) نفت ادعایی داشته باشد و پس از مطرح شدن باید رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری در مورد تعداد زندانیان اقدام تروریستی پس از مجلس عنوان کرد: بعد از مجلس هنوز حکمی صادر نشده است یا حداقل قطعی نشده اما افراد زیادی دستگیر شدند که بعضی پشتیبانی کننده هستند اما تعدادشان از ۶۰، ۷۰ نفر می‌گذرد مثلا برخی مکان را در اختیار قرار داده بودند که این افراد متفاوت هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان