بازدید 3657

خروج ۴.۵ درصدی نفت آمریکا از رده تولید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: ۴.۵ درصدی نفت آمریکا از رده تولید خارج شد، اما به دلیل تامین نفت از ذخایر استراتژیک نوسان شدید قیمتی رخ نداد.
کد خبر: ۷۲۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 03 September 2017
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: ۴.۵ درصدی نفت آمریکا از رده تولید خارج شد، اما به دلیل تامین نفت از ذخایر استراتژیک نوسان شدید قیمتی رخ نداد.

اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات اندک قیمت نفت در روزهای اخیر، گفت:حوادثی همانند طوفان هاروی که در اطراف خلیج مکزیک و تگزاس رخ داد، در نوسانات اخیر قیمتی اثرگذار است که بر همین اساس 4.5 درصد از نفت آمریکا در حال حاضر از رده خارج شده است که اگر بتوانند در کوتاه مدت این مقدار تولید را در مدار قرار دهند؛ تغییراتی در قیمت نفت ایجاد نمی شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر آمریکایی ها نتوانند در کوتاه مدت این مقدار نفت را در چرخه تولید قرار دهند تغییرات قیمتی بیشتر می شود، البته در حال حاضر آمریکا از ذخایر استراتژیک خود برای جایگزینی این کاهش تولید استفاده کرده و بیشتر پالایشگاه های آنها در همین منطقه بوده و آسیب دیده است، لذا این بستگی به فعالیت آمریکا دارد که بتواند در کوتاه مدت کاهش تولید خود را در کوتاه مدت جبران کند، یا خیر.

با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار کاهش تولید نمی توان شاهد افزایش قیمت چشمگیر بود

 وی با بیان اینکه اگر آمریکا نتواند در کوتاه مدت کاهش تولید را جبران کند این عامل در افزایش قیمت نفت تاثیر گذار است، ادامه داد: تاثیر نوسانات تولید نفت در قیمت به جای چند سنت روی تفاوت قیمت دلاری قرار می گیرد، البته از سوی دیگر رفتار اعضای اوپک نشان می‌دهد که اراده ی اوپک بر حفظ قیمت موجود یا اندکی افزایش است، چرا که با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار کاهش تولید نمی توان شاهد افزایش قیمت چشمگیر بود، بلکه بیشتر حفظ در همین پایه قیمتی است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر تفاوت قیمتی در بازار نفت رخ دهد، تفاوت قیمتی تفاوت قیمتی رو به بالای بسیار کمی است، چرا که اعضای اوپک نگران این هستند که اگر قیمت نفت یکباره افزایش یابد، از آن سو  سرمایه گذاران به سمت نفت شل گرایش پیدا می کنند.

تامین نفت آمریکایی ها از ذخایر استراتژیک تکانه شدید قیمتی ایجاد نکرد

وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین در روزهای آتی تقریبا رو به کاهش می رود، افزود: در حال حاضر میزان تعطیلات و گرمای هوا کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر فصل سرما نیست که بتوان گفت، افزایش مصرف وجود دارد، البته برخی قراردادها برای فصل سرما زودتر بسته شده و پیش خرید هایی اتفاق می افتد، اما در آینده نیز بیشتر در همین پایه قیمتی دور می زند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه افزایش قیمت نفت در حدود ۲۰ سنت یا ۳۰ سنت بوده اما هنوز تفاوت چشمگیری در قیمت نفت اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: قیمت نفت شمال حدود ۵۲ دلار بوده و در هفته های اخیر بیشتر روی یک الی 2 دلار نوسان داشته و هنوز نوسان زیادی را تجربه نکرده چرا که ما انتظار می رفت با توجه به طوفان بسیار شدید در آمریکا در قیمت نفت تکان شدیدی ایجاد شود، اما این اتفاق به سبب تامین نفت از ذخایر استراتژیک این کشور رخ نداد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار