بازدید 28734

ویژگی‌ بمب‌هیدروژنی جدید کره‌شمالی

کد خبر: ۷۲۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 03 September 2017
بمب هیدروژنی ساخته شده به وسیله کره شمالی، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و قدرت تخریب بسیار بالایی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ انتشار خبر ساخت یک بمب هیدروژنی قدرتمند در کره شمالی، نگرانی جدیدی در میان سران سیاسی جهان بوجود آورده است؛ بطوریکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، ساعاتی پیش در تماسی تلفنی درباره بحران هسته‌ای رو به افزایش در شبه جزیره کره گفتگو و همچنین درباره اعمال فشار بیشتر بر پیونگ‌یانگ توافق کردند.
ویژگی‌های بمب هیدروژنی جدید کره شمالی+ عکس
خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد امروز (یکشنبه) اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر جوان این کشور، در جریان بازدید از «موسسه بمب هسته‌ای»، از بمب هیدروژنی بسیار پیشرفته کره شمالی که قابلیت نصب بر روی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را دارد، رونمایی کرده است.
ویژگی‌های بمب هیدروژنی جدید کره شمالی+ تصاویر
کره شمالی در ماه ژوئیه دو موشک بالستیک قاره پیما را مورد آزمایش قرار داد که دارای برد تقریبی 10 هزار کیلومتر بودند. این موشک‌ها قادر هستند اهدافی در خاک آمریکا را نشانه بروند. کره شمالی در دوران رهبری کیم جونگ اون موفق به ساخت کلاهکی شده است که به اندازه کافی کوچک و سبک است که پس از قرار گرفتن برروی موشک‌های قاره پیما، هیچ اختلالی در برد آنها بوجود نیاورده و برای بازگشت موشک به اتمسفر زمین نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.
خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد: بمب هیدروژنی ساخته شده نیز از همین قابلیت برخوردار است و می‌توان آن را بر روی هر کدام از موشک‌های بالستیک قاره پیمای این کشور نصب کرد.
ویژگی‌های بمب هیدروژنی جدید کره شمالی+ تصاویر

طبق گزارش‌ها، قدرت انفجار بمب هیدروژنی جدید کره شمالی از ده‌ها کیلو تُن تا صدها کیلو تُن قابل تنظیم است. این بمب چند منظوره بوده و قدرت تخریبی بسیار بیشتر از دیگر انواع بمب‌ها دارد. همچنین، این بمب هیدروژنی از قابلیت انفجار در ارتفاع بالا با خاصیت ایجاد پالس‌های الکترومغناطیسی برخوردار بوده و بسته به نوع هدف، قدرت تخریب آن را می‌توان تغییر داد.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد تمام قطعات این بمب ساخت داخل بوده و این کشور از این پس قادر است هر تعداد بمب قدرتمند هسته‌ای که مورد نیاز باشد، تولید کند.

تصاویری که از بازدید «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی از این بمب در رسانه‌های کره شمالی منتشر شده حاکی از شکل متفاوت بمب هیدروژنی جدید این کشور با بمب قبلی است. بمب هیدروژنی قبلی کره شمالی که در ماه مارس سال گذشته (2016) رونمایی شد به شکل یک توپ بزرگ بود.

تولید بمب هیدروژنی در کره شمالی، یکی از اهداف سیاست خودکفایی این کشور است. طبق این سیاست که «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار کره شمالی، آن را ارائه داد، پیونگ‌یانگ باید برنامه تسلیحاتی خود را برای مقابله با تهدیدات آمریکا، تقویت و گسترده کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد پیشرفت‌های فنی اخیر در عملکرد بمب هیدروژنی، بر پایه آزمایش‌های موفقیت‌آمیز نخستین بمب صورت گرفته ‌است.

منظور از نخستین بمب، زمین‌لرزه‌ای است که زمستان سال گذشته در نزدیکی یک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی رخ داد و ساعتی بعد پیونگ‌یانگ اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۲
چرا بجز بمب و موشک اختراع و تولید دیگه از کره شمالی و.... نمی بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
تاریخ بخون میفهمی.ضمنا بمب اتم امنیت صددرصد میاره یک کشور پیدا کن بمب اتم داشته باشه کسی جرات بکنه بهش بگه بالا چشت ابرو
اینا نوه نبیره های جومونگ هستن.قبر جومونگ هم تو کره شمالی هست.
خوبه . . . .دو تا دیوونه افتادن به تور هم . . . کیم جونگ اون واسه ترامپ هارت و پورت میکنه ترامپ هم واسه کیم جونگ اون . . . . . هر دو هم میدونن مال این حرف ها نیستن شدن سوژه واسه کره جنوبی و ژاپن . . . . فقط من موندم اگه جنگ بشه تکلیف این همه یخچال فریزر سامسونگ و هیوندا و تویوتا تو ایران چی میشه . . . . باز هم از پراید ایراد بگیرین بعد از جنگ تمام تاکسی های فرودگاه امام میشه پراید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
تمامی این محصولات ساخت کره جنوبیه پس مشکلی نیست
3-5-2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
در عوضش کسی به ترامپ نمیگه که چرابا روسیه ارتباط داشتی!
اگر امپراطوری ژاپن و کره شمالی و المان نازی و ایتالیای فاشیست و طالبان و داعش و کوفت و زهر مار بد هستند پس ایا امریکا خوب است.امریکا همیشه متحد بریتانیای استعمارگر بوده و الان هم حمایت می کند.هرکس با امریکا متحد شده تا حالا کلی ضرر کرده و دشمنان امریکا هم که همیشه مورد تحقیر و توهین بودند و اخرش هم بازنده شدند.امریکا هدفش اینه که تمام دنیا را بگیره بعد یک عده انسان نادان که البته زورشان هم به انها نمی رسد مرتب حمایت می کنند.امریکا هدفش بدبخت کردن شماست و شما هم هدفتان هدف امریکا.بله قطعا شما می گویید هدف امریکا بدخت کردن ما نیست پس بروید به سوی همان دولت.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
احسنت "پس همه بروید به سوی همدیگر"ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
مکانهای استعمار شده توسط انگلستان: آمریکا شمالی- استرالیا-هندوستان-آفریقا جنوبی ..و...

-...اسپانیا و پرتغال: آمریکا جنوبی- آفریقا
ژاپن: چین- شرق آسیا و...
تو دعوا هرکی زورش نمیرسه فحش میده و گرنه تو قرن 21 نیازی به بمب هیدروِنی توسط هیچ کشوری نمبباشد .
با سلام و احترام... توليد كليد هاي اننفجاري اين نوع بمبها به نام كريترون تحت نظارت شديد كشورهاي غربي است بدون كريترون انفجاري صورت نخواهد گرفت...كره جنگ تبليغاتي به راه انداخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
اهمون اولین نفر که تو دنیا کریتون رو ساخت و اختراع کرد از کدوم کارخونه خریده بودش؟ اینها هم از همون جا تهیه میکنن ! هرکاری با تلاش و کسب علم ممکنه
این ها دارای ژن خوب هستند همان ژنهایی که در کره جنوبی آن پیشرفتهای عظیم را رقم زد میتواند در شمال بمب هیدروژنی تولید کند.
این عکسا رو میبینم یاد کارتون گامبالوها میوفتم
هیچ پیشرفتی در زندگی کردن مردم حاصل نشد. فقط دولتش خوش است که آمریکا نمی‌تواند زور بگوید. حالا البته خودش به مردمش چنان زور می‌گوید و چنان همه را به فقر و گرسنگی و توسری خوری کشانده که مردمش در دل دعا کند همان آمریکا بیاید نجاتشان بدهد.
سرعت پیشرفتشون اعجاب آوره
کشوری که رسانه های دنیا میگن در فقر و فلاکتن اما هیچ وقت تصویری که حاکی از بدبختی اونا باشه نشون داده نمیشه اما برعکسش تصاویر بیچارگی مردم سوریه و یمن و کشورهایی که یه زمانی متحد امریکا بودند را میبینیم
خوب گفته سیاستمدار آمرکایی که
دوستان ما باید بیشتر از دشمنانمون ازمون بترسن
عالیه. ایکاش 5 تا هم به ایران میدادن
من عااااااااااشق بمب هیدورژنی هستم
میگم حالا که بمب هیدروژنی درست شده ما چی بپوشیم
قدرت بمب هیدروژنی برابر 1000 بمب اتمی هست.
رهبر دیوانه کره شمالی احتمالا بمب هیدروژنی را در مقدار انبوه تولید و سیستم جاسوسی امریکا از این کار کاملا مطلع است امریکا در برخورد با کره شمالی بسیار محتاط عمل میکند احتمالا این پسر جوان و کم تجربه ماشه جنگ جهانی را خواهد کشید
به نظر دنیا به یک جنگ تمام عیار نیاز دارد برای اینکه تعادل دنیا به هم خورده چونکه قبل از جنگ جهانی دوم تا الان یک لقمه به نام قدرت توگلوی بسیاری از انسان ها باقی مانده که همه دنبال ان هستند این لقمه هیچ زمان هزم نخواهد شد فقط مالیدن پوزه به خاک هزم خواهد شد
از هیتلر بگیر تا استالین وحتی صدام وخیلی های دیگر زمان تکلیف شان روشن کرد وخواهد کرد
بشری که برای نابودی دیگران قطعا خودش قربانی ایده خودش هم خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر