بازدید 3883

واردات پنبه، کمر تولیدکنندگان داخلی را شکست

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: در شرایطی که 3 هزارتن پنبه در کارخانه های پنبه پاک کنی موجود است، واردات آن تنها موجب از دست دادن فرصت‌های شغلی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 03 September 2017
مدیرعامل صندوق پنبه گفت: در شرایطی که 3 هزارتن پنبه در کارخانه های پنبه پاک کنی موجود است، واردات آن تنها موجب از دست دادن فرصت‌های شغلی می‌شود.

محمد حسین کاویانی مدیر عامل صندوق پنبه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت پنبه خبر داد و گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی، گرما و خشکی هوا برداشت پنبه در مقایسه با سال گذشته زودتر آغاز شد.

وی سطح زیر کشت پنبه را 80 تا 90 هزارتن عنوان کرد و افزود:  پیش بینی می شود که امسال تولید وَش پنبه به 200 هزارتن برسد .

کاویانی ادامه داد: سال گذشته صنایع نساجی با کمبود پنبه روبرو شدند که همین امر، افزایش واردات پنبه را به همراه داشت.

این مقام مسئول از تعطیلی کارخانه‌های ریسندگی خبر داد و گفت: بنابر آمار چهار ماهه گمرک 11 هزارتن نخ پنبه و 16 هزارتن پنبه به کشور وارد شد که این میزان 54 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرعامل صندوق پنبه  با اظهار نگرانی در مورد از دست دادن بازار پنبه بیان کرد: در شرایطی که 3 هزارتن پنبه در کارخانه های پنبه پاک کنی موجود است، واردات آن تنها موجب از دست دادن فرصت های شغلی می شود.

وی نیاز سالانه صنایع نساجی به پنبه را 90 تا 100 هزارتن عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی 40 هزارتن پنبه از طریق منابع داخلی و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

وی در ادامه یادآور شد:  با تامین و توزیع به موقع نهاده های با کیفیت، توسعه استفاده از ماشین آلات و مکانیزاسیون کشت خودکفایی پنبه دور از انتظار نیست.

کاویانی نیاز سالانه صنایع نساجی را 100 هزارتن اعلام کرد و گفت: اگرچه ظرفیت اسمی کارخانه ها بیش از 200 هزارتن است اما به سبب شرایط نامساعد اقتصادی بسیاری از صنایع در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر