بازدید 3811

مسکو سه ساختمان خود را در آمریکا تخلیه کرد

کد خبر: ۷۲۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 03 September 2017
با پایان ضرب الاجل آمریکا برای بستن کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو در روز شنبه (به وقت واشنگتن)، دیپلمات های روسی سه ساختمان متعلق به مسکو را تخلیه کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات های روسیه سه ساختمان متعلق به مسکو را در سانفرانسیسکو، واشنگتن و نیویورک تخلیه کردند.
 
این اقدام به دنبال پایان ضرب الاجل واشنگتن برای تعطیلی کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و نمایندگی های تجاری آن در واشنگتن و نیویورک در روز شنبه (به وقت محلی) انجام شد.
 
برخی خبرگزاری ها روز شنبه از مشاهده دود سیاه رنگی بر فراز ساختمان کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو خبر دادند که اعلام شد، احتمالا مربوط به سوزاندن اسناد باشد.
 
همچنین تارنمای نشریه فارین پالیسی نیز با انتشار یک ویدیو افرادی را نشان داد که در پشت ساختمان نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن در حال سوزاندن کاغذها بودند.
 
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور تعطیلی کنسولگری روسیه را در پاسخ به کاهش تعداد دیپلمات های آمریکا در آن کشور از سوی کرملین صادر کرده بود.
 
اقدام کاخ سفید و کرملین در اخراج دیپلمات ها و بستن اماکن دیپلماتیک یکدیگر که در تلافی اقدام مشابه از سوی دیگری انجام می شود، دو کشور را به سطح روابط مشابه جنگ سرد نزدیک کرده است.

در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، کرملین دستور داد تعداد ماموران دیپلماتیک واشنگتن در روسیه به کمتر از نصف کاهش یابد تا برابر با دیپلمات های این کشور در آمریکا شود. روسیه اقدام را پاسخی به تحریم های کنگره آمریکا علیه این کشور خواند.
 
این در حالی است که کنگره آمریکا نیز تحریم علیه روسیه را در واکنش به دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اعمال کرد.
 
وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که یادداشت اعتراض خود را به برنامه آمریکا برای بازرسی از ساختمان متعلق به مسکو در واشنگتن رسما به سفارت آمریکا داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل