بازدید 3342

بازداشت یک نفر پس از بروز نگرانی امنیتی در برج‌ایفل

کد خبر: ۷۲۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲ 02 September 2017
پس از آنکه رسانه ها گزارش هایی درباره هشدار امنیتی در برج ایفل پاریس منتشر کردند، پلیس فرانسه شنبه اعلام کرد یک مرد را بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام پلیس گفت: یک نفر دستگیر شد. ماجرا تمام شده است. او مسلح نبود. فردا از انگیزه وی بیشتر خواهیم دانست.
پلیس اعلام کرد که برج ایفل تخلیه نشده بود.
 
رسانه ها گزارش هایی درباره حضور «یک مرد مسلح» در برج ایفل منتشر کرده بودند. به گفته شاهدان، گردشگران از برج ایفل و نواحی اطراف آن تخلیه شدند.
همزمان با این اتفاق، ایستگاه قطار «گاره دو نورد» پاریس نیز به دلیل پیدا شدن یک بسته مشکوک تخلیه شد. بعدا این ایستگاه بازگشایی شد.
 
پس از کشف این بسته، مسئولان از مسافران خواستند بیرون ایستگاه بمانند. مسافران برای برگشتن به قطار باید دوباره از گیت های امنیتی رد می شدند. این تدابیر امینتی در رابطه با مسافران قطاری اجرا شد که عازم لندن پایتخت انگلیس بود.
 
به گزارش ایرنا، اقدامات تروریستی در انگلیس، فنلاند، سوئد، آلمان، بلژیک، فرانسه و اسپانیا نگرانی های امنیتی زیادی را در اروپا ایجاد کرده است.
حمله تروریستی نوامبر 2015 در فرانسه جان 130 نفر را گرفت.
 
در شدیدترین اقدام تروریستی هفته های اخیر نیز حمله در بارسلون اسپانیا 15 کشته و بیش از یکصد مجروج برجای گذاشت.
 
«جیل دوکر شوف» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم گفت که حدود 50 هزار عنصر افراطی اروپا را تهدید می کنند.
 
وی هشدار داد که نزدیک به 38 هزار عنصر افراطی در انگلیس بسر می برند و این کشور در این زمینه بین کشورهای اروپایی پیشتاز است.
 
هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم همچنین نسبت به احتمال حمله سایبری گروه تروریستی داعش به نیروگاه های برق اتمی یا سیستم های کنترل هوایی طی پنج سال آینده هشدار داد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر