بازدید 6006

تقدیر امیر قطر از مواضع ایران در گفتگو با روحانی

امیر قطر در تماسی تلفنی با حسن روحانی، از مواضع ایران در حمایت از دوحه در برابر تحریم‌های اخیر چهار کشور عربی، قدردانی کرد.
کد خبر: ۷۲۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 31 August 2017
امیر قطر در تماسی تلفنی با حسن روحانی، از مواضع ایران در حمایت از دوحه در برابر تحریم‌های اخیر چهار کشور عربی، قدردانی کرد.

به گزارش تسنیم، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در گفتگوی تلفنی با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، عید قربان را به وی و دولت و ملت ایران تبریک گفت.

امیر قطر در این تماس بر علاقه کشورش به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

وی همچنین ضمن قدردانی از مواضع اصولی ایران در حمایت از قطر گفت: ما از مواضع شما در حمایت از قطر در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ما تحمیل شده است، قدردانی می‌کنیم و خواستار تقویت روابط با شما در همه زمینه‌ها هستیم.

شیخ تمیم تاکید کرد که چشم انداز تقویت همکاری بین تهران و دوحه در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی بسیار روشن و امیدبخش است و قطر آماده است که از این فرصت تاریخی به وجود آمده برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف، استفاده کند.

روحانی نیز در این تماس گفت که جمهوری اسلامی ایران اقدامات تحمیل شده علیه قطر را ناعادلانه می‌داند و تمام تلاش‌های خود را به منظور همکاری و حمایت از ملت و دولت قطر و ثبات منطقه به کار می‌بندد.

رئیس‌جمهور کشورمان بر ضرورت مشورهای منطقه‌ای و تقویت همکاری بین دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک تاکید کرد.

وی همچنین بر تمایل جمهوری اسلامی به تقویت روابط برادارنه بین همه کشورهای اسلامی در منطقه تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل