بازدید 3960

مذاکره تلفنی ظریف و لاوروف درباره برجام و سوریه

کد خبر: ۷۲۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 31 August 2017
محمد جواد ظریف وزیر و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مذاکره ای تلفنی، مسائل مرتبط با برجام و اوضاع سوریه را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: در این مذاکره تلفنی، لاوروف و ظریف در باره موضوعات مهم دوجانبه و مسائل منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر کردند.
 
در بیانیه آمده است: اجرای برجام و وضعیت حل و فصل مسائل سوریه با توجه به توافق های به دست آمده در مذاکرات آستانه از موضوعات مورد بحث در مذاکره تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه بود.
 
ایجاد مناطق امن در سوریه برای فراگیرتر کردن آتش بس پایدار، مهم ترین توافق در مذاکرات سوری آستانه است که ایران، روسیه و ترکیه آن را بنا نهادند.
 
سه کشور 14 اردیبهشت و در چهارمین دور مذاکرات آستانه، تفاهم نامه ایجاد مناطق امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش خشونت ها است.
 
توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
 
ایجاد کمربند امنیتی برای جلوگیری از بروز وقایع و حوادث از جمله برخوردهای جنگی بین طرف های مناقشه در امتداد مرزهای مناطق کاهش تنش، فعالیت ایستگاههای بازرسی و گذرگاه‌ها همراه مقرهای ویژه نظارت بر آتش بس از دیگر تدابیر پیش بینی شده است.
 
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن مذاکرات سوری آستانه برای ایجاد منطقه چهارم امن در ادلب سوریه تلاش می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار