بازدید 4768

گازپروم‌نفت نتایج مطالعات ۲ میدان نفتی ایران را فردا ارایه می‌کند

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از ارائه نتایج مطالعات شرکت گازپروم‌نفت برای میدان‌های چنگوله و چشمه خوش خبر داد و گفت: این مطالعات فردا (سه شنبه) در شرکت ملی نفت تشریح می شود.
کد خبر: ۷۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 28 August 2017
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از ارائه نتایج مطالعات شرکت گازپروم‌نفت برای میدان‌های چنگوله و چشمه خوش خبر داد و گفت: این مطالعات فردا (سه شنبه) در شرکت ملی نفت تشریح می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا امروز (دوشنبه) در دیدار با وادیسلاو باریشنکیوف معاون مدیرعامل گازپروم نفت بیان داشت: گازپروم نفت برای مطالعه میدان چنگوله با شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و میدان چشمه خوش با شرکت نفت مناطق مرکزی تفاهم‌نامه امضا کرده بود.

وی با بیان اینکه مطالعات این میدان‌ ها هم اکنون آماده شده و قرار است فردا برای مدیران شرکت ملی نفت ایران تشریح شود، تصریح کرد: در صورت تائید این مطالعات، اقدام‌های بعدی در باره روند اجرایی شدن این پروژه بر اساس ضوابط و مقررات شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به نقشه راه همکاری ۲ کشور که پیش‌تر با همتای روس خود امضا کرده بود، گفت: بر اساس این نقشه راه، قرار است کارگاه آموزشی در باره فناوری‌های روزآمد ازدیاد برداشت و افزایش بهره‎وری از میدان‌های نفتی در ۲ کشور تشکیل شود تا از تجربه‌های یکدیگر در این بخش‌ها استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، شرکت های روسی بیشترین تعداد تفاهمنامه مطالعات میدان های نفتی ایران را امضا کرده اند که در صورت تایید شرایط، می توانند قراردادهای نهایی را امضا کنند.

گازپروم نِفت، چهارمین شرکت نفتی روسیه است، که به عنوان شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی شرکت دولتی گازپروم فعالیت می کند.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران و در فاصله 10 تا 15 کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد که با توجه به محرز بودن ارتباط ساختمانی این میدان با میدان آذر، چنگوله در چارچوب واگذاری عملیات توسعه از طریق قراردادهای جدید نفتی در اولویت قرار گرفته است.

میدان مشترک نفتی چنگوله با هدف حفاری 19 حلقه چاه، پس از برگزاری مناقصات کار خود را آغاز خواهد کرد که در 2 فاز پیش بینی شده است، در فاز اول 6 حلقه چاه در قالب طرح تولید زودهنگام با هدف تولید 15 هزار بشکه نفت در روز به مدت 36 ماه از آغاز فعالیت و در فاز دوم توسعه با 13 حلقه چاه و روزانه 35 هزار بشکه نفت در روز در مجموع 50 هزار بشکه نفت در روز از این میدان مشترک نفتی استخراج خواهد شد.

میدان نفتی چشمه‌خوش در منطقه دشت عباس، استان ایلام، در فاصله ۵۲ کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و ۷۰ کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار