بازدید 5186
سوژه

پژمان،شجاعی واشکان درراه‌آندو/سیدجلال؛تنها سن‌بالای کی‌روش‌درجام‌جهانی

دژاگه و شجاعی، دو گزینه ثابت کی‌روش برای بازی پشت سر آزمون بودند. بعضی مسابقات، دژاگه و بعضی بازی‌ها شجاعی این نقش را دارد. با ورود سامان قدوس، احتمالا این دو نفر هم جایگاه ثابت‌شان در ترکیب اصلی را از دست می‌دهند
کد خبر: ۷۲۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 28 August 2017
با ورود سامان قدوس به تیم ملی، شاید ترکیب اصلی ایران در روسیه فقط یک بازیکن بالای سی سال داشته باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، حضور در جام جهانی برزیل به جز افزایش رقم قرارداد دستاورد زیادی برای بازیکنان تیم ملی نداشت. بسیاری از بازیکنان ایران، بالای ۳۰ سال یا در آستانه سی سالگی بودند و شانسی برای حضور در فوتبال اروپا نداشتند. در سال‌های اخیر، ترکیب تیم ملی جوان‌تر شده و در حال حاضر فقط در دو پست بازیکنان بالای ۳۰ سال پای ثابت ترکیب اصلی هستند. دو پستی که یکی از آن‌ها، احتمالا توسط قدوس ۲۳ ساله پر خواهد شد.

اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، دو گزینه ثابت کی‌روش برای بازی پشت سر آزمون هستند. بعضی مسابقات، دژاگه در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و در بعضی بازی‌ها شجاعی این نقش را دارد. با ورود سامان قدوس، احتمالا این دو نفر هم جایگاه ثابت‌شان در ترکیب اصلی را از دست می‌دهند و پست‌شان به این بازیکن ۲۳ ساله می‌رسد.

پژمان منتظری هم از خط دفاعی حذف شده تا سیدجلال ۳۵ ساله، تنها بازیکن بالای سی سالی باشد که هنوز جانشینی برای جام جهانی روسیه ندارد. در درون دروازه بیرانوند ۲۵ ساله، دفاع راست رضاییان ۲۷ ساله، دفاع میانی سیدجلال ۳۵ ساله و پورعلی‌گنجی ۲۵ ساله، دفاع چپ محمدی ۲۴ ساله، هافبک دفاعی عزت اللهی ۲۱ ساله و حاج‌صفی ۲۷ ساله، سمت راست و چپ جهانبخش ۲۴ ساله و طارمی ۲۵ ساله، پشت خط حمله قدوس ۲۳ ساله و در نوک حمله آزمون ۲۲ ساله گزینه‌های اصلی کی‌روش برای هر پست هستند.

جلال حسینی، تنها بازیکنی بوده که با وجود سن زیاد، هنوز جایگاه ثابتش در تیم کی‌روش را حفظ کرده است. البته شاید تا ۱۰ ماه بعد، کی‌روش بتواند جای ستون دفاعی تیمش را هم با یک بازیکن جوان پر کند. کاری که با دیگر پست‌ها انجام داد و بجز حسینی و حاج‌صفی، هیچکدام از بازیکنان ثابت جام جهانی برزیل در ترکیب اصلی باقی نمانده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل