بازدید 3393

پنج مصاف تاریخی پرسپولیس مقابل حریفان عربستانی

باید دید ششمین بازی خاطره ساز پرسپولیس و تیم های عربستانی از دل دو بازی رفت و برگشت مقابل الاهلی بیرون خواهد آمد؟
کد خبر: ۷۲۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 22 August 2017
پرسپولیس دیدارهای جذاب و خاطره انگیزی را در سال های گذشته باتیم های عربستانی برگزار کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار تیم های ایرانی و عربستانی همواره جذابیت های خاص خود را داشته و برای فوتبال دوستان هردو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین تیم ها تمام تلاششان را برای پیروزی در این جدال می کنند. پرسپولیس اما در دیدار با تیم های سعودی بیشتر از آن ها پیروز شده که هریک خاطرات مخصوص به خود را داشته اما 5 مسابقه، بیش از بقیه به یاد ماندنی بوده است.

مرداد 70؛ پرسپولیس 1 الهلال 0
 پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی ایران با هدایت علی پروین در رقابت های آسیایی شرکت کرده بود و امیدوار به پیروزی بر الهلال و صعود به فینال این مسابقات بود. سرخ ها در ریاض الهلالی ها را متوقف کرده بودند و در حضور 100 هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه آزادی، برای برد به میدان آمده بودند. پرسپولیس با گل دقیقه 62 پیوس بر آبی پوشان سعودی غلبه یافت و در نهایت به عنوان قهرمانی جام در جام آسیا نائل گشت.

اسفند 79: پرسپولیس 3 الهلال 1
 بار دیگر دربی غرب آسیا بین سرخابی های ایران و عربستان. بازهم در ورزشگاه آزادی و این بار در چارچوب رقابت های جام باشگاه های آسیا. پرسپولیس بازهم علی پروین را روی نیمکت خود میدید و با تیم طلایی خود امیدوار به کسب برد مقابل حریف بود. چشم تماشاگران بیش از همه روی احمدرضا عابدزاده و محمد الدعایه بود تا ببینند کدام دروازبان پیروز این دوئل خواهد شد. حریف آبی پوش خیلی زود از پرسپولیس پیش افتاد اما سرخ ها با پیراهن پشت سفید معروفشان خیلی زود به گل تساوی رسیدند و پس از آن هم دو بار کاویانپور و انصاریان دروازه الدعایه را باز کردند تا قرمزها 3-1 پیروز بازی باشند. خوشحالی خاص مدیر باشگاه اتلتیکومادرید که برای تماشای بازی کاویانپور به ایران آمده بود پس از گل این بازیکن، سال ها در یاد فوتبالدوستان ایرانی ماند.

اردیبهشت 88: پرسپولیس 1 الشباب 0
 مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران با تیم پرمهره اش در آزادی از الشباب عربستان میزبانی میکرد و امیدوار بود با حمایت هواداران، بر این تیم پیروز شود. شاگردان نلو وینگادا با گل عجیب و غریب خلیلی برنده بازی شدند و به مرحله بعد صعود کردند. از اتفاقات جالب این مسابقه شعار هواداران پرسپولیس علیه انصاری فرد مدیرعامل این باشگاه بود.

فروردین 94: پرسپولیس 1 النصر 0
 این بار سرخپوشان پایتخت با تیم نه چندان منسجم در مقابل تیم چند میلیاردی النصر قرار گرفته بودند. خوشحالی بحث برانگیز بازیکن النصر در بازی رفت، حساسیت های زیادی را ایجاد کرده بود و شاید یکی از دلایل استقبال 100 هزار نفری هواداران پرسپولیس از این بازی نیز، کسب پیروزی و به نوعی انتقام بود. پرسپولیسی ها در آن مسابقه با حمایت تماشاگران حریف را تحت فشار قرار دادند و در دقیقه 60 به پنالتی دست یافتند. مهدی طارمی، حرکت به سمت دروازه و ضربه چیپی که پرسپولیس را پیش انداخت... خوشحالی خاص طارمی به خاطره انگیز ترین صحنه آن مسابقه تبدیل شد و هواداران پرسپولیس هم راضی از این نتیجه، ورزشگاه را ترک کردند.

اردیبهشت 94: پرسپولیس 1 الهلال 0
 برانکو ایوانکوویچ در این دیدار برای اولین بار در یک بازی آسیایی روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود و ورزشگاه آزادی هم همچون بازی های قبل، مملو از تماشاگر بود. سرخپوشان مقابل حریف قدرتمند عربستانی تا واپسین ثانیه ها کاری از پیش نبردند اما در دقیقه پایانی بازی، روی سماجت طارمی و عالیشاه و اشتباه مدافع الهلال، به گل پیروزی بخش رسیدند. این پیروزی هم باتوجه به نحوه پیروزی و حضور پر تعداد تماشاگران، دیداری به یاد ماندنی بود.
 
باید دید ششمین بازی خاطره ساز پرسپولیس و تیم های عربستانی از دل دو بازی رفت و برگشت مقابل الاهلی بیرون خواهد آمد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل