بازدید 11940
مردم جنوب شرق کشور بازهم خانه نشین شدند؛

دفن روستاهای سیستان زیر خاک توفان +تصاویر

کد خبر: ۷۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 13 August 2017
برخی از روستاها در منطقه سیستان به طور کامل زیر میلیون ها تن خاک و شن دفن شده اند.
به گزارش ندای هیرمند؛ طوفان در منطقه سیستان از شب گذشته آغاز شده است، و بار دیگر مردم شمال استان را خانه نشین کرد.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدِمجاز و استاندارد برای غلظت موجود ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اظهار داشت: امروز وزش بادهای 120 روزه غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را به 366 میکروگرم بر مترمکعب رسانده که معادل 2.44 برابر حدِمجاز است.
دفن روستاهای سیستان در هجوم ریزگردها +تصاویر
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امروز سرعت وزش طوفان در منطقه سیستان به 77 کیلومتر بر ساعت رسید که در پی وقوع طوفان و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را در منطقه شاهد بودیم به نحوی که دید افقی در شهرستان زابل 5000 متر و در شهرستان زهک 3000 متر گزارش شد.
دفن روستاهای سیستان در هجوم ریزگردها +تصاویر
وی بیان کرد: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با تشدید سرعت وزش بادهای 120 روزه  از امروز تا یکشنبه هفته آینده در شهرهای شمالی استان وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود به طوری که اوج شدت وزش باد در 2 روز آینده است.

ملاشاهی اضافه کرد: بنابراین پدیده غالب در شهرهای شمالی استان تا یکشنبه به ویژه در صبح‌ها خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد، طوفان، گرد و خاک و طوفان شن در جاده‌های مواصلاتی شمال استان همراه با کاهش شدید دید و اختلال در تردد است و در این مدت در سایر نقاط استان نیز افزایش غلظت غبار و در برخی ساعات باد نسبتاً شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از روز جمعه روند تغییرات دما در نیمه شمالی استان کاهشی بوده و هوا حدود 3 تا 6 درجه خنکتر می‌شود اما در نواحی جنوبی‌تر و سواحل در 3 روز آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود. همچنین شرق دریای عمان در این مدت نسبتاً مواج است و از اواسط وقت فردا به علت وزش باد دریای عمان مواج‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان و خاش به طور مشترک با حداقل دمای 21 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای 46 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.
دفن روستاهای سیستان در هجوم ریزگردها +تصاویر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲
یه سوال دارم ، این خاک ها هم منشا خارجی دارند!؟؟؟؟؟؟
کاش این بندگان خدا رو جابجا کنن
براستي ايندگان در مورد نسل فعلي چه قضاوتي خواهد كرد؟
دید افقی پنج هزارمتر؟پانصدمتر درست نیست داخل متن خبر؟
یا خدا
شرم آوره
فکر می کنید کاری انجام خواهند داد مهم نیست اگر همین طوفان شدید در یکی از شهر های مهم گشور بود چکارهای انجام می دادند می گفتن این شهر نفس نمی کشیدن ستاد بحران تشگیل می دادند مردم سیتان مهم نیست
اي كاش اونجا هم پايتخت بود تا بفكرش بودند .
کاش وایکاش تهران هم اینطورمیشدتادرداونهارومسولین میفهمیدن
ایااینها انسان نیستند؟ ایا اینها مسلمان نیستند؟ شاید اگر اهل کشور همسایه بودند وضعیتشون این نبود
باید سعی کنیم هر چه زودتر به فکرشان باشیم نمیخواهم در کشورم جایی باشد که زمینه رشد گروهایی مثل داعش بشود
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
باید این رو دونست که سیستان که بیشترین تراکم جمعیت شیعه در جنوب شرقی کشور رو داره، همواره مظلوم بوده و راه حل مشکل کمک دولت برای اصلاح روشهای آبیاری، ایجاد کانال برای انتقال آب و مهمتر از همه احقاق حقوق سیستانیان از طریق باز پس گیری حق آبه سیستان از افغانستان است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر