بازدید 4995

پرداختن بیش از حد به حواشی مراسم تحلیف جایز نیست

سید محمدجواد ابطحی
کد خبر: ۷۲۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 09 August 2017
سیدمحمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 مردادماه) در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: امیدوارم خبرنگاران حرمت قلم را به خوبی نگه دارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی رخداده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن مجلس، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند "وای بر آنکه در خواب غفلت است؛ چه زیانکار است او و عمر او کوتاه شده و پاداشش کم شده است. " بر این اساس به سهم خودم از اینکه شأن مجلس رعایت نشد عذرخواهی کرده و از همکارانی که در این خصوص عذرخواهی کردند تشکر می‌کنم اما باید اذعان کرد که پرداختن بیش از حد به کسی که عذرخواهی کرده جایز نیست لذا اخلاق را باید نهادینه کنیم.

وی در خطاب به مسئولان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند " عدالت را اجرایی کنید و از زورگویی بپرهیز زیرا زورگویی مردم را به ترک از وطن وا می دارد و آنان را به قیام مسلحانه می کشاند "، تصریح کرد: آیا مسئولان یادشان هست که آقای جعفریان (دبیر حزب رستاخیز و کومونیست نادم شده زمان شاه) به عنوان ریاست صداو سیما انتخاب شد و بیان کرد که مردم در حال پچ پچ کردند هستند لذا مبادا این پچ پچ ها به فریاد تبدیل شود؛ آقایان ما می‌توانیم فریاد مظلومان، ستمدیدگان و محرومان سر ندهیم؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ای صاحبان قلم، اندیشه و تدبیر، فریاد مظلومان و کسانی که مورد تعدی قرار گرفته اند و مطالبات به حقشان نادیده گرفته شده همانند واحدهای تعطیل شده، مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی، مطالبات بازنشستگان لشگری و کشوری، مطالبات حق التدریسی‌ها و غیره لذا باید همانطور که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ بیان کردند دولت و مجلس باید در امور مختلف خصوصا معیشت و اقتصاد اما نباید از یاد برد که اولویت همیشگی تعلیم و تربیت است که از دست رفته است.

ابطحی ضمن تشکر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی‌های انجام گرفته در حوزه انتخابیه خمینی شهر، افزود: امیدوارم مسئولان به مطالبات به حق مردم خمینی شهر توجه کنند زیرا این شهر بزرگترین تراکم بعد از پایتخت را دارا است و این در حالیست که نرخ بیکاری بالایی نیز دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم قول وزیر بهداشت و درمان برای افتتاح مرحله اول بیمارستان 9 دی محقق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل