بازدید 2146

تداوم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد:قیمت نفت در بازارهای جهانی روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافت و در عین حال موجودی انبارهای نفت در آمریکا بیش از انتظار کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۱۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 09 August 2017
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد:قیمت نفت در بازارهای جهانی روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافت و در عین حال موجودی انبارهای نفت در آمریکا بیش از انتظار کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 02:33 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 24 سنت یا 0.5 درصد کاهش یافت و به 51 دلار و 90 سنت رسید. 

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با 15 سنت یا 0.3 درصد کاهش به بهای 49 دلار و 2 سنت معامله شد. 

قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا دیروز (سه شنبه) نیز 0.4 درصد کاهش پیدا کرده بود.

انجمن نفت آمریکا* دیروز اعلام کرد: موجودی نفت خام انبارهای این کشور در هفته گذشته به دلیل کاهش واردات و افزایش فعالیت پالایشگاه ها، بیش از آنچه انتظار می رفت کاهش پیدا کرده و با 7.8 میلیون بشکه کاهش به 478 میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا** -زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور- قرار است گزارش خود در این باره را امروز اعلام کند.

«باب تاکایی» رییس موسسه تحقیقات «سامیتومو گلوبال ریسرچ»*** گفت: قیمت نفت خام آمریکا در دامنه 45 تا 50 دلار قرار گرفته و نفت برنت نیز چنین شرایطی دارد.

وی افزود: سرعت افزایش تولید نفت شیل آمریکا کمتر شده، زیرا وقتی قیمت نفت کمتر از 50 دلار در هر بشکه است، شرکت ها نمی توانند پول در بیاورند. 

به نوشته رویترز، حساسیت بازار نسبت به کاهش موجودی انبارهای نفت در آمریکا کم شده است و افزایش تولید نفت لیبی و نیجریه، تلاش های اوپک برای نگهداشت عرضه را دشوار کرده است و تولید نفت شیل نیز افزایش دارد. 

لیبی و نیجریه دو عضو اوپک هستند که تا پایان مارس 2018 (11 فروردین 1397) از کاهش تولید مستثنی شده اند.

مقام های شرکت کننده در کمیته فنی اوپک و غیراوپک دیروز به رویترز گفتند، انتظار پایبندی بیشتر به توافق کاهش تولید را دارند.

منابع خبری که خواستند نامشان ذکر نشود به رویترز گفتند: شرکت نفت عربستان -آرامکو- در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به مشتریان خود در سراسر جهان در مجموع دستکم 520 هزار بشکه کمتر نفت می فروشد. 

بانک استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی به رویترز اعلام کرد، در حالی که تنها چند هفته به پایان فصل رانندگی تابستانی در آمریکا باقی مانده ، سرمایه گذاران به این مساله می اندیشند که آیا کاهش تولید فعلی اوپک می تواند تاثیر کاهش تقاضای نفت در شمال قاره آمریکا را خنثی کند؟

اوپک و 11 کشور غیراوپک از جمله روسیه روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در ابوظبی گرد هم آمدند تا راهی برای افزایش پایبندی به توافق کاهش تولید پیدا کنند. 

اوپک دیروز با انتشار بیانیه ای نشست ابوظبی با هدف پیروی کامل اعضای اوپک و غیراوپک به توافقنامه جهانی کاهش تولید نفت در ماه های آینده را سازنده و مثبت خواند.

اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. 

براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. 

ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند. 

ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند. 

اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. 

این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. 

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد امسال این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای 9 ماه دیگر موافقت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل