بازدید 4354
واکنش

داورزنی:دیوان عدالت حق ورود به انتخابات تیراندازی را ندارد

دیوان عدالت اداری دو سال قبل گفت که انتخابات فدراسیون تیراندازی باطل است و سپس با وزارت ورزش مکاتبه کرد، چرا حکم اجرا نمی‌شود؟ حتی در بار سوم اخطار داد که اگر حکم اجرا نشود، انفصال وزیر از خدمت است. وزیر ورزش مجبور به معرفی سرپرست شد. انتخابات فدراسیون نیز پس از طی مراحل قانونی برگزار شد، اما حین برگزاری انتخابات دیوان اعلام کرد که نمی‌توانسته به این موضوع ورود کند! دیوان گفته که آن رأیی که برای باطل بودن انتخابات در سال 93 اعلام شده، باطل است!
کد خبر: ۷۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 09 August 2017
معاون ورزش قهرمانی می گوید که دیوان عدالت اداری حق ورود به انتخابات فدراسیون‌ تیراندازی را نداشته و ندارد.

به گزارش تابناک ورزشی، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و شرایط فدراسیون‌های تیراندازی و تیراندازی با کمان موضوعات مهمی هستند که وزارت ورزش و جوانان این روزها با آنها مواجه هستند. محمدرضا داوزنی،  به این موضوعات پاسخ داده است:

با توجه به نامه دیوان عدالت اداری در خصوص فدراسیون تیراندازی، شرایط ریاست این فدراسیون چگونه است؟
در خصوص انتخابات این فدراسیون حکمی صادر شده است که من از شما سوال می‌کنم اصل حکم چیست؟

این است که مهدی هاشمی همچنان باید به عنوان رئیس کارش را ادامه بدهد؟
دیوان عدالت اداری دو سال قبل گفت که انتخابات فدراسیون تیراندازی باطل است و در دادگاه بدوی و تجدیدنظر نیز این حکم تایید شد. این دیوان سپس با وزارت ورزش مکاتبه کرد، چرا حکم اجرا نمی‌شود؟ دیوان عدالت اداری حتی در بار سوم اخطار داد که اگر حکم اجرا نشود، اعمال قانون می‌کند که به معنای انفصال از خدمت است. وزیر ورزش مجبور به معرفی سرپرست شد تا انتخابات برگزار شود. انتخابات فدراسیون نیز پس از طی مراحل قانونی برگزار شد، اما حین برگزاری انتخابات دیوان اعلام کرد که نمی‌توانسته به این موضوع ورود کند. دیوان گفته که آن رأیی که برای باطل بودن انتخابات در سال 93 اعلام شده، باطل است!! سوال این است که سپس چه اتفاقی می‌اُفتد؟ باید بگویم که برخی از آرا وجود دارند که غیر قابل اجرا هستند و باید سیستم ورود کند. در واقع این امکان وجود ندارد که شرایط به روال گذشته برگردد.  به هر حال پاسخ دیوان داده خواهد شد و در نهایت وزیر ورزش از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد و یا در صورت نیاز در مجمع فوق‌العاده تصمیم‌گیری خواهد شد.

داورزنی:دیوان عدالت حق ورود به انتخابات تیراندازی را ندارد

پس شما به نظر می‌رسد که آدرس اشتباهی در روز مجمع انتخاباتی داده‌اید.
ما بر اساس اساسنامه‌ای باید پیش برویم که مصوب دولت است. یک اساسنامه که در دست تغییر داریم و یک اساسنامه نیز از قبل است. بحث این می‌شود که  اگر بر اساس اساسنامه گذشته عمل کنیم، طبق ماده 10 وزیر ورزش می‌تواند ورود کند.مجمعی در یک زمانی تشکیل شده و انتخاباتی برگزار شده و به این انتخابات به این دلیل که یک فرد نمی‌توانسته در آن شرکت کند، اعتراضی وارد شده است. حکم جدید دیوان می‌گوید آرا صادر شده قبلی توسط دیوان نقض شده و به تعبیری دیوان نمی‌توانسته در این موضوع ورود کند و این به معنای ابطال انتخابات انجام شده جدید براساس قوانین مصوب نیست.

در واقع دیوان توپ را به زمین وزارت ورزش می‌اندازد که این نهاد تصمیم بگیرد.
دقیقا همین طور است. ما از هر مدلی بخواهیم پیش برویم، باز مسئول آن یا وزارت ورزش است یا مجمع فدراسیون که آن را نیز وزارتخانه تشکیل می‌دهد. به استناد رای دیوان سرپرست گذاشته شد و این پروسه قانونی بود. اینکه شب قبل از انتخابات بگوییم که دیوان رای قبلی خود را باطل کرده، درست نیست. هم‌اکنون نیز بخش حقوقی وزارتخانه کار را دنبال می‌کند تا پاسخ لازم را به دیوان بدهد. در این شرایط یا دیوان مجاب می‌شود که بحث وضعیت کنونی به قوت خودش بماند، در غیر این صورت دو اتفاق می‌تواند رخ بدهد؛ یکی وزیر از اختیارات قانونی خود استفاده کند، دوم مجمع فوق‌العاده تشکیل شود و در این باره تصمیم بگیرد. اتفاقی که رخ داده این است که دیوان عدالت اداری در دو سال آرای متفاوت و متناقض را صادر کرده که این موضوع در روند اجرایی امور فدراسیون‌ها خلل ایجاد می‌کند و طبیعی است که رای صادر شده اخیر توسط دیوان قابلیت اجرایی نداشته باشد. البته این پروسه زمان‌بر است ولی تیراندازی باید به کارش ادامه دهد.

آیا فدراسیون جهانی تیراندازی انتخابات این فدراسیون را تایید کرده است؟
مکاتبات به فدراسیون جهانی تیراندازی می‌رود. به صورت کلی می‌گویم مدلی که در اساسنامه جدید طراحی کرده‌ایم، در این مدل دولت یک رای دارد، مثل فدراسیون فوتبال. دیوان فقط اعلام می‌کند که آیا می‌تواند ورود کند یا خیر که الان گفته نمی‌تواند وارد ماجرا شود. با استناد به اینکه در دعوای یک نفر با فدراسیون اگر این فرد با وزارت مشکل داشته باشد، دیوان ورود می‌کند، اما اگر این اختلاف با فدراسیون باشد، آن فرد باید به دادگاه شکایت کند. در واقع دیوان فقط به دعوای یک فرد با دستگاه دولتی ورود می‌کند و به همین استناد هم رای دو سال قبل برگشته است. وزارت ورزش وظیفه قانونی خودش را انجام می دهد و رای دیوان را اجرایی می‌کند.

رأیی که به اذعان شما اشتباه بوده است.
بله، اشتباه بوده و الان هم نباید دیوان ورود کند. الان می‌خواهیم بگوییم که شما به رایی محکوم می‌شوید و حکم نیز اجرا می‌شود. این حکم هم اجرا شده و به زندان رفته‌اید. بعدش گفته می‌شود که اصلا نباید ورود می‌شد.

بحث هم همین است، یعنی مهدی هاشمی باید چه کاری انجام بدهد؟
دو حالت وجود دارد؛ یا بر اساسنامه قدیم یا اساسنامه جدید باید تصمیم‌گیری شود. در مجموع این نیست که بگوییم انتخابات فعلی باطل است و هاشمی رئیس فدراسیون شود. بخش حقوق وزارت ورزش اقدامات قانونی را در این باره انجام می‌دهد. قانون نگفته که هاشمی پس از این اتفاقات الزاماً رئیس خواهد بود. وزیر برای تعیین و تکلیف فدراسیون تشخیص می‌دهد که روند گذشته ادامه داشته باشد یا مجمع فوق‌العاده تشکیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار