بازدید 15733

گزارشی از سوابق و برنامه‌های مسعود سلطانی فر

پس از استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر مجددا از سوی رئیس جمهور به عنوان نامزد وزارت ورزش به مجلس معرفی شد. در جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی در ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۵ سلطانی‌فر توانست با ۱۹۳ رأی موافق، ۷۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع به سمت وزارت ورزش و جوانان برگزیده شود
کد خبر: ۷۱۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 09 August 2017
مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران)، سیاست‌مدار اصلاح طلب، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عضو غیرموظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و از اعضای حزب اعتماد ملی است. وی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان کیست و برنامه اش چیست؟
به گزارش تابناک، سلطانی‌فر دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش روحانی فعالیت کرده است. سلطانی‌فر به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده است.

وی در دوره‌ای که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ راه یافت و هنگامی که دولت اصلاحات تازه روی کار آمده بود، قائم‌مقام مصطفی هاشمی طبا شد.

سلطانی‌فر که در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران توانسته بود جایگاه ۳۲ را کسب کند، به عنوان اولین عضو علی‌البدل شورای شهر انتخاب شد که نهایتاً با حذف محمد مهدی مفتحبه دلیل راه یافتن وی به مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای، به شورای اسلامی شهر تهران راه یافت.
سلطانی‌فر یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نهم نشد. وی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بود با ۱۱۷ رأی موافق، ۱۴۸ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نهم نشد.

پس از استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر مجددا از سوی رئیس جمهور به عنوان نامزد وزارت ورزش به مجلس معرفی شد. در جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی در ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۵ سلطانی‌فر توانست با ۱۹۳ رأی موافق، ۷۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع به سمت وزارت ورزش و جوانان برگزیده شود.

متن کامل برنامه ارائه شده از وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان را در اینجا بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر