بازدید 2004

عباس برای احیای همکاری‌های امنیتی با اسرائیل شرط گذاشت

به دنبال تعلیق همکاری‌ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدامات این رژیم در قدس اشغالی، محمود عباس برای ازسرگیری هماهنگی‌های امنیتی با تل‌آویو شروط گذاشت.
کد خبر: ۷۱۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 08 August 2017
به دنبال تعلیق همکاری‌ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدامات این رژیم در قدس اشغالی، محمود عباس برای ازسرگیری هماهنگی‌های امنیتی با تل‌آویو شروط گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمود هباش، قاضی القضات فلسطین و مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان از شروط تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری هماهنگی امنیتی با تل‌آویو خبر داد.

هباش تاکید کرد، رژیم صهیونیستی جهت ازسرگیری هماهنگی در تلاش است که با رام‌الله وارد مذاکره شود.

وی گفت، در صورتی که اسرائیل هدفش مذاکره بوده و به توافق‌نامه‌های امضا شده توسط دو طرف پایبند باشد ریاست تشکیلات خودگردان مانعی برای ازسرگیری مذاکرات نمی‌بیند.

وی شروط تشکیلات خودگردان برای احیای همکاری‌های امنیتی با اسرائیل را در سه بند مطرح کرد؛

۱- براساس توافق نامه اسلو، مناطق موسوم به "أ" به طور کامل تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان بوده و از حفاظت قانونی و بین المللی برخوردار باشد و اسرائیل در این مناطق دخالتی نکند

۲- آزادی بی قید و شرط در رفت و آمد غیرنظامیان فلسطینی

۳- اسرائیل به حق تشکیلات خودگردان در کنترل بر گذرگاه‌ها پایبند باشد

مشاور عباس با تاکید بر اینکه احترام به توافق‌نامه‌ها باید متقابل باشد، وجود هرگونه تلاش‌های کشورهای عربی یا پافشاری برای هماهنگی مجدد امنیتی با تل‌آویو را تکذیب کرد.

محمود عباس پیشتر در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در ۱۴ ژوئیه، هنگامی که مقامات اسرائیلی گیت‌ها و دوربین‌های هوشمند را در ورودی‌های مسجد الاقصی کار گذاشتند، توقف هماهنگی امنیتی را اعلام کرد و گفت: ما تصمیم گرفتیم هماهنگی‌های امنیتی خود با اسرائیل را در راستای حمایت از مقدساتمان به حالت تعلیق درآوریم.

همچنین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود، تمامی کانال‌های ارتباطی با رژیم صهیونیستی را "تا زمان پایان دادن به اقداماتش در مسجد الاقصی" به شکل موقت بسته است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری "معا" تاکید کرد، رئیس تشکیلات خودگردان شرط از سرگیری هماهنگی امنیتی را بازگشت اوضاع به شرایط پیش از سال ۲۰۰۰ عنوان کرد.

این منبع افزود، ریاست تشکیلات خودگردان هیچ‌گونه هماهنگی امنیتی خواسته شده از سوی اسرائیل را نمی‌پذیرد مگر اینکه رژیم صهیونیستی از تجاوزات خود علیه فلسطینی‌ها دست بردارد.

به گفته این منبع، محمود عباس در ادامه، هماهنگی مجدد امنیتی را مشروط بر این دانست که اسرائیل به مناطق تحت تسلط تشکیلات خودگردان و شهرها و اردوگاه‌ها تجاوز نکند و از ادامه حملات مسلحانه، یورش‌ها، سرقت مقامات و نمایندگان پارلمان و بازداشت کودکان دست بردارد.

عدنان الضمیری، سخنگوی رسمی دستگاه امنیتی فلسطین نیز اخبار رسانه‌های اسرائیلی درباره ادامه هماهنگی امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت غیرعلنی را رد کرد و گفت: تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های اجرایی آن همچنان به تصمیم خود مبنی بر توقف ارتباطات همه‌جانبه با اسرائیل به جز در مسائل انسانی اضطراری پایبند است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل