بازدید 6412
در پی تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه؛

روسیه سیستم پرداخت آمریکایی خود را تغییر می‌دهد

به گفته ی خبرگزاری ریا نووستی روسیه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه گفته است که دولت روسیه در تلاش است تا وابستگی این کشور را به سیستم های پرداخت ایالات متحده آمریکا کاهش داده و کمتر از دلار در معاملات آتی استفاده شود.
کد خبر: ۷۱۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 08 August 2017

روسیه سیستم پرداخت آمریکایی خود را تغییر می دهدبه گفته ی خبرگزاری ریا نووستی روسیه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه گفته است که دولت روسیه در تلاش است تا وابستگی این کشور را به سیستم های پرداخت ایالات متحده آمریکا کاهش داده و کمتر از دلار در معاملات آتی استفاده شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، ریابکوف گفته است"البته، ما به یافتن جایگزینی برای واردات، کاهش وابستگی به سیستم های پرداخت ایالات متحده، و کاهش استفاده از دلار به عنوان ارز مبادلاتی، سرعت خواهیم داد. این در حال تبدیل شدن به مسئله ای حیاتی برای ما ست ."

روسیه سیستم پرداخت آمریکایی خود را تغییر می دهد

معاون وزیر افزود: "ایالات متحده از نقش غالب خود در سیستم پولی و مالی برای اعمال فشار بر تجارت خارجی که شامل شرکت های روسی نیز می شود، استفاده می کند."

پس از اینکه واشنگتن تحریم هایی را علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ اعمال کرد، سیستم پرداخت بین المللی مسترکارت، خدمات خود به مشتریان هفت بانک روسی را بدون هیج هشداری متوقف کرد.

در پاسخ به این امر، دولت روسیه دستور ایجاد یک سیستم پرداخت ملی را صادر کرد. با حمایت از سیستم بانکی کشور، کارت اعتباری میر در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که طی آن تحریم های جدیدی در بخش بانکی و انرژی روسیه اعمال می شود. این محدودیت جدید، دوره مالی برای شرکت های روسی ای که پیشتر تحریم شده بودند را به دوره ای ۱۴ تا ۶۰ روزه محدود می کند.

قانون جدید افرادی را که بیش از ۵ میلیون دلار در سال یا یک میلیون دلار یکجا، بر روی پروژه های خط لوله صادرات انرژی روسیه سرمایه گذاری می کنند، مجازات خواهد کرد. سرمایه گذاری بر روی خدمات، فن آوری یا حمایت از اطلاعات مرتبط با این پروژه ها نیز مشمول این مجازات خواهند بود.

دلیل وضع تحریم های جدید، دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اعلام شده است. این تحریم به عنوان ضمیمه ای به تحریم های اعمال شده علیه روسیه به خاطر نزاع با اوکراین و کریمه، اضافه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل