بازدید 1756

فرستاده امیر کویت، برای حل بحران قطر، عازم عُمان شد

دولت کویت تلاش‌های خود برای حل بحران روابط چهار کشور عربی با قطر را شدت بخشیده و فرستاده امیر کویت پس از سفر به عربستان و مصر صبح امروز عازم عُمان شد.
کد خبر: ۷۱۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 08 August 2017
دولت کویت تلاش‌های خود برای حل بحران روابط چهار کشور عربی با قطر را شدت بخشیده و فرستاده امیر کویت پس از سفر به عربستان و مصر صبح امروز عازم عُمان شد.

به گزارش فارس، «صباح الخالد الحمد الصباح» معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت عنوان فرستاده امیر کویت به همراه «محمد العبدالله» وزیر اطلاع‌رسانی این کشور روز دوشنبه (دیروز) به عربستان و مصر سفر کرد.

صباح الخالد پس از ورود به عربستان با «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور دیدار و نامه مکتوب امیر کویت را تقدیم وی کرد و پس از آن نیز عازم قاهره شد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و همچنین نامه‌ای از جانب امیر کویت تقدیم السیسی کرد.

فرستاده امیر کویت عازم عُمان شد

به نوشته روزنامه «الرأی» کویت، صباح الخالد صبح امروز سه‌شنبه نیز به همراه محمد العبدالله وزیر اطلاع‌رسانی کویت عازم عُمان شد و قرار است نامه‌ای نیز به سلطان قابوس تقدیم نماید.

فرستاده کویت همچنین به امارات و بحرین نیز سفر می‌کند و قرار است نامه‌های مکتوبی نیز به خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات و حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه پادشاه بحرین تحویل دهد.

تلاش کویت برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم در چارچوب شورای همکاری

روزنامه الرأی کویت همچنین به نقل از برخی منابع عربی در حاشیه خلیج‌فارس نوشت که هدف از تشدید تلاش‌های کویت، تمرکز بر روی اجرای برخی اقداماتی است که به آغاز گفت‌وگوهای مستقیم بین طرف‌های بحران کمک می‌کند.

به نوشته این روزنامه، کویت همچنان بر میانجی‌گری برای حل اختلافات در چارچوب شورای همکاری خلیج‌فارس و عدم اجازه برای ایجاد شکاف جهت مداخله برخی طرف‌های منطقه‌ای اصرار دارد.

تلاش‌های کویت نیز با سفر دو فرستاده آمریکا به نام‌های «تیموتی لیندرکینگ» دستیار معاون وزیر خارجه در امور خلیج‌فارس و «انتونی زینی» ژنرال بازنشسته به منطقه همزمان شده است.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود دو ماه قبل به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با قطر را قطع کرده و حریم هوایی و گذرگاه‌های زمینی و دریایی خود را به روی قطر بسته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر