بازدید 9102

پیشنهاد پزشکیان برای دلجویی از بزرگان اهل سنت

کد خبر: ۷۱۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 08 August 2017
در پی بالا گرفتن انتقادات و گلایه‌های نمایندگان اهل سنت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی از رایزنی با رییس مجلس برای دعوت از بزرگان اهل سنت به مجلس و رفع سوء تفاهم‌ها سخن گفت.

به گزارش ایسنا، جلال محمودزاده در تذکر شفاهی خطاب به روسای قوای مجریه و مقننه متذکر شد: شما که مدیریت دو قوه کشور را بر عهده دارید چرا در مراسم تحلیف نمایندگان جامعه میلیونی اهل سنت کشور را نادیده گرفتید.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با ناراحتی ادامه داد: از تمام دنیا اقوام و شخصیت‌ها را دعوت کردید اما در مراسم تحلیف حتی یک صندلی برای نمایندگان و نخبگان اهل سنت اختصاص ندادید، آیا جامعه اهل سنت شهروند این کشور نیست؟ در موقع جنگ تحمیلی و دفاع از میهن اسلامی، هزاران نفر شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردیم و براساس منویات رهبری در تمام مراسم‌های ملی، مذهبی و انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور فعال و گسترده داشتیم.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری بیانیه ۱۰ ماده‌ای رییس‌جمهور درباره مطالبات اقوام و مذاهب،‌ گفت: در انتخابات دوازدهم هم اثری از جامعه اهل سنت نمی‌بینیم و به بهانه کمبود فضا حتی یک نفر از نخبگان اهل سنت را به مراسم تحلیف دعوت نکردید. لاریجانی و پزشکیان دلیل دعوت نشدن اهل سنت به مراسم تحلیف را توضیح دادند اما ای کاش این کار را نمی‌کردند. مطمئن باشید جامعه انقلابی اهل سنت کشور عملکرد و بدقولی‌های شماها را به نام جمهوری اسلامی نمی‌نویسند اما بی‌توجهی و نادیده گرفتن را نیز فراموش نمی‌کنند.

محمودزاده مدعی شد: اگر رای جامعه اهل سنت نبود رییس‌جمهور، رییس جمهور نبود. نمایندگان اهل سنت مجلس به رییس جمهور و اعضای کابینه تذکر می دهیم که مبادا مثل روز تحلیف و تنظمیم کابینه، در تامین امکانات و توزیع عادلانه منابع و توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به جامعه گسترده اهل سنت، غفلت و کم کاری کنید در غیر این صورت نمایندگان اهل سنت با شدت عکس العمل نشان می دهند.

این نماینده اهل سنت به لاریجانی و روحانی توصیه کرد: به جای توجیه غیرکارشناسی استفاده نکردن از اهل سنت در ترکیب کابینه و دعوت به مراسم تحلیف شفاف، شجاعانه و علنی از این مردم خوب، نجیب و وطن دوست معذرت خواهی و دلجویی کنید در غیر این صورت مطمئن باشید رای مردم و جامعه اهل سنت در انتخابات بعدی در سبد رای رقبای سیاسی تان قرار خواهد گرفت.

مسعود پزشکیان در واکنش به این تذکر گفت: برادران عزیز به جای اینکه این مسئله را به اختلاف نکشند در حال به اختلاف کشاندن آن هستند. اصلا چنین قصدی در کار نبود. نمایندگان سنی و شیعه در مراسم تحلیف حضور داشتند. هیچ امام جمعه‌ای دعوت نشده بود چون جا نبود، اصلا قصد بی‌حرمتی در کار نبود.

وی ادامه داد: این بحثی را که مرتب به اختلاف می‌کشید، کار درستی نیست. خودمان در رابطه با وزرای پیشنهادی با دولت حرف داریم چون مثلا از جامعه آذری‌ها در کابینه وزیری معرفی نشده است. ایجاد اختلاف و تشدید اختلاف در کشور کار درستی نیست. چنین قصدی وجود نداشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است ما هم برخی حساسیت‌ها را در نظر بگیریم. ولی تهدید کردن، به صلاح نیست. دستاوردها را باید گفت. نمایندگان شیعه و سنی و لر ، اقلیت‌ها در صحن بودند و اکثر مهمانان، مهمانان خارجی بودند و جا وجود نداشت. به نظر بنده نمایندگان عزیز این مسئله را بیشتر از این تشدید نکنید.

پزشکیان پیشنهاد کرد: بنده با دکتر لاریجانی صحبت می‌کنم تا از بزرگان اهل سنت دعوت شود و در جلسه‌ای سوء تفاهم‌ها رفع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
حرف حساب جواب نداره
جو منطقه به گونه ای نیست که بخوایم یک مسئله ساده رو پیچیده و بغرنج کنیم واقعا دشمن در انتظار یک جرقه برای تفرقه افکنی هست نباید بهانه دست دشمن داد، این مسئله به راحتی حالا با یه معذرت خواهی میشه به راحتی حل بشه.
تو کشور ما همه نوع اقوام و مذاهب هستن ولی همه قابل احترام هستن شکی درش نیست و باید بیشتر به این مسئله پرداخته بشه
سلام یه سوالی از جناب پزشکیان دارم کلی آدم تو سالن بودن کشوری با یک میلیون جمعیت نماینده داشت فلان بازیکن فوتبال یا بازیگر سینما نشسته بود آونوقت نماینده دینی و سیاسی 17 میلیون هموطن ما لازم نبود دعوت بشه
در شرایط حساس فعلی,وحدت مهمترین نیاز کشور است,رییس جمهور و رییس مجلس بهتراست بنحو مقتضی از عزیزان اهل سنت دلجویی کنند
دلیلی نداشت که جداگانه دعوت بشند که ؟ وقتی مهمانان داخلی در مراسم بودن نماینده کل ایران هستند دیگه برادر ! درثانی نمایندگان اهل سنت هم در مراسم بودند یکیش خود شما ! چرا میخواید القا کنید که جدا از سایر ایرانی ها هستید ! شهید و جانباز دادید دست شما درد نکنه ولی برای کشور خود دادید دیگه منتی بر کسی نیست ! امیدوارم کمی بصیرت بیشتری داشته باشیم
مجبور نبودید مراسم خاص و ویژه ای برای تحلیف بگیرید! به هر حال دعوت از میهمانان خارجی واجب نبود و اینکه ملت

ایران رای دادند و می بایست گروههای از قومیت های مختلف دعوت می کردید!

از این دوره ریاست جمهوری هم خیری و خوشی به مردم نخواهد رسید.
ایران تنها کشور جهان اسلام هست که اقلیتهای دینی حقوق برابری با اکثریت دارند و حتی نماینده در مجلس دارند ! ولی کجای دنیا از اقلیت دینی در پست های مهم کشوری استفاده میشه؟ در عربستان چند مسئول شیعه در کابینه هست؟ صفر ! در مصر؟ هیچ ! در امارات کویت قطر عمان و.. هم هیچ شیعه ای در کابینه کشورهای با اکثریت سنی وجود نداره
چطور برای ورزشکار ها جا بود!!!!!!!
اصلا چرا این نماینده محترم دنبال دو تیرگی کشور است چرا اصلا نمایندگان چه اذری چه کرد دنبال حق خواهی هستند
چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی
منظور این نماینده رو از جامعه گسترده اهل سنت ایران که ده درصد جمعیت ایران رو تشکیل میدند متوجه نشدم ؟
راست میگن. ادعای برادری و برابری به تنهایی کافی نیست.
درست است.
براي افرادي مانند علي دائي و عليرضا افتخاري و داريوش ارجمند و كريم باقري در مجلس جا بود ولي براي يك روحاني اهل سنت كه نماينده بيش از 15 الي 20 ميليون نفر سني مذهب است جا نبود .اينها بهانه است
یک نفر 7 الی 8 میلیون رای به سبد شما ریخت و حفظ آبر برایتان کرد
ضمن عرض سلام
واقعیت همان است که نماینده فهیم شهرستان مهاباد فرموده اند اگر اهل سنت ایران که همیشه تمام عیار در انتخابات مشارکت می کنند به رقیب آقای روحانی رای می دادند مطمنا" جناب روحانی امروز کابینه معرفی نمی کردو رقیب ایشان اینکار را انجام می داد.
آقای دکتر پزشکیان شما انسان با انصافی هستین واز شما بعید ست که دعوت نشدن مولوی عبدالحمید که بالای 9 میلیون رای وارد سبد انخابات کردند کمبود جا عنوان نمایید
از ماست که برماست!
مگر انتخاب وزرا نباید بر اصل صلاحیت وتوانایی شخص در اداره امور مربوطه باشه. حالا این آقای پزشکیان این حرفو از کجا آورده که از جامعه آذریها کسی را انتخاب نکرده اند.ما هم صحبت داریم.آیا باید حتما یکی یا چند نفر از وزرا آذری باشند تا این نمایند راضی شود؟من که فکر نمی کنم بایدی درکار باشد ولی این نماینده خیلی متوقع وناسیونالیست هست.باید جلو این رفتارها در آینده گرفته شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار