بازدید 2746

شهریور، وعده جدید ارزانی پیاز

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش ۴۵ درصدی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به قیمت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی این محصول همچنان فاصله حدود ۳ برابری تا نرخ منطقی برای مصرف‌کننده که کمتر از کیلویی ۱۰۰۰ تومان است، وجود دارد که شهریور ماه محقق می‌شود.
کد خبر: ۷۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 07 August 2017
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش ۴۵ درصدی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به قیمت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی این محصول همچنان فاصله حدود ۳ برابری تا نرخ منطقی برای مصرف‌کننده که کمتر از کیلویی ۱۰۰۰ تومان است، وجود دارد که شهریور ماه محقق می‌شود.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی هفته گذشته قیمت پیاز ۴۵ درصد کاهش یافت و به کیلویی ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار (قیمت عمده‌فروشی) رسیده است که البته تا رسیدن به قیمت منطقی کمتر از کیلویی ۱۰۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان فاصله زیاد و حدود سه برابری وجود دارد، چراکه تا رسیدن این محصول به بازار به حدود ۲۸۰۰ تا بیش از ۳۰۰۰ تومان می‌رسد.

وی افزود: کاهش قیمت این محصول در بازار همچنان ادامه خواهد داشت و در شهریور ماه شاهد رسیدن آن به قیمت منطقی مورد نظر خواهیم بود، چراکه تولید و عرضه پیاز در استان‌های مختلفی صورت می‌گیرد که می‌توان به مناطقی مانند بروجرد، شیراز، کرج، ورامین، فومنات و آذربایجان اشاره کرد که به تدریج محصول‌شان به بازار وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود نیاز بازار داخلی به عرضه بیشتر پیاز صادرات آن به قیمت حدود کیلویی ۷۰۰ تومان ادامه دارد؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورهایی مانند پاکستان و هندوستان تولیدکننده و عرضه کننده پیاز با پایین‌ترین قیمت در بازار منطقه هستند، ایران نمی‌تواند با آنها رقابت کند و در شرایط کنونی که قیمت این محصول در بازار داخلی بالاست، قاعدتا صادراتی صورت نمی‌گیرد و اگر در آمارهای رسمی چیزی منتشر شده، به ماه‌های قبل اختصاص دارد.

مهاجران با بیان اینکه پیاز تولید شده در ایران مانند دیگر محصولات کشاورزی از کیفیت بالایی در منطقه و جهان برخوردار است، اعلام کرد: با توجه به افزایش برداشت و عرضه پیاز از مناطقی مانند آذربایجان که وسعت بالایی نیز دارد، پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت این محصول همچنان ادامه داشته باشد و از آنجا که این محصول جزو سیفی‌جات به شمار می‌رود، باید قیمتش به کمتر از ۱۰۰۰ تومان که سود تولیدکننده را نیز دربردارد برسد.

به گزارش ایسنا، طی ماه‌های گذشته بازار پیاز با نوسان بسیاری همراه شد به گونه‌ای که قیمت آن از اواخر فروردین ماه تاکنون از کیلویی ۱۰۰۰ تومان به کیلویی بیش از ۴۰۰۰ تومان رسید و به گفته مسئولان بخش خصوصی و دولتی علت آن کمبود مقطعی پیاز اعلام شد که ناشی از کاهش تولید آن در مناطقی بود که سال گذشته کشاورزانش با زیان ناشی از به فروش نرفتن این محصول مواجه شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان