بازدید 2194

روحانی: آمریکایی‌ها در برجام کارشکنی‌هایی دارند

کد خبر: ۷۱۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 07 August 2017
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس سنای اسپانیا گفت: پس از اجرای برجام شرایط مناسب‌تری برای ارتقاء روابط اقتصادی ایران و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ایجاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار پییو گارسیا اسکودرو گفت: اتحادیه اروپا در اجرای توافق برجام نقش مؤثری ایفا کرد و تاکنون نیز برای حفظ برجام علیرغم کارشکنی‌هایی که آمریکایی‌ها دارند، مواضع قابل قبولی داشته است.

روحانی با بیان اینکه برجام دو مسأله ناحق و نادرست را از پیش‌رو برداشت، اظهار داشت: برجام در گام اول تصور و توهم نادرستی مبنی بر اینکه ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود مخفیانه به دنبال ساخت بمب بوده است را برطرف کرد و در گام دوم تحریم‌های ظالمانه، ضد قواعد حقوق بشری و مقررات بین‌المللی را که به ضرر همه بود، برداشت.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: برجام این موانع را از پیش رو برداشت و به همین دلیل این توافق را برد – برد و به نفع همه می‌دانیم. برجام زمینه مساعدی برای توسعه روابط ایران با کشورهای دوست ایجاد کرده و ایران و اسپانیا به عنوان دو کشور دوست باید بیشترین بهره را از این توافق به نفع ملت‌های خود ببرند.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های صنعت، حمل و نقل و انرژی دارد، خاطر نشان کرد: اسپانیا علاوه بر فرصت مشارکت با ایران در زمینه‌های مذکور ظرفیت خوبی نیز برای همکاری با ایران در عرصه صنعت توریسم دارد.

پییو گارسیا اسکودرو رئیس مجلس سنای اسپانیا نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک پادشاه و نخست وزیر کشورش، گفت: نتیجه انتخابات اخیر ایران نشان‌دهنده کار و سیاست‌های پرثمر و رویکرد و سیاست اعتدالی شما در 4 سال گذشته است که ملت ایران مجدداً آن را تأیید کرد.

رئیس مجلس سنای اسپانیا اضافه کرد: وضعیت شاخص امروز ایران در منطقه حاصل سیاست‌هایی است که شما اتخاذ کردید که نتایج آن را در عرصه اقتصاد ایران نیز شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: نطق درخشان جنابعالی در مراسم تحلیف علاوه بر توضیح اینکه در 4 سال گذشته چه کردید، رئوس سیاست‌های شما در سال‌های آینده را نیز تبیین کرد و یقین بدانید که ما در اسپانیا و اتحادیه اروپا از این سیاست‌ها و همکاری با ایران حمایت می‌کنیم و آن را به نفع منطقه می‌دانیم.

وی اظهار داشت: ایران و اسپانیا دو کشور برخوردار از دو تاریخ کهن هستند که در شکل‌گیری تمدن جهانی نقشی مؤثر و مهم داشته‌اند. ایران و اسپانیا همواره بهم نزدیک بوده و پیوندهای عمیقی داشته‌اند.

رئیس مجلس سنای اسپانیا تصریح کرد: اجرای برجام زمینه‌ای برای افزایش همکاری‌ها شده و باید قدر آن را بدانیم و امیدوارم ملاقات امروز ما آغاز روندی خوب برای گسترش روابط و همکاری‌های مشترک و متقابل در آینده به عنوان ضامن تأمین منافع دو ملت باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان